Fredag utan vätskedrivande...

Idag var det dags för den senaste och kanske sista valpkullen från oss...om nu inte Lina tar upp det hela framöver men det vet vi inget om idag. MEN nu var det inte det jag skulle snyffta in mig i utan att det var dags för höftröntgen. Har tagit vätskedrivande denna vecka och fått ett bra resultat på andningen genom det. Men man kan inte ta detta lilla piller när man ska ut och åka. Så därför gjorde jag inte det och hur blev det då?? JO naturligtvis blev lungorna jättejobbiga och jag kunde inte ens gå nerför i trappan utan att helt tappa andan...kändes som magen trycktes upp mot lungorna så att man inte får luft. Det finns ingen plats och det känns jätteläskigt.

Lilla Sally skulle också röntga och det ville jag ju också vara med och hjälpa till med. Som tur är så kom Åsa hit och hämtade Sally (Tack Susanne för att du lånade ut din bil)så det gick bra utan mig. Sedan har de varit snälla och tagit bilder på alla plåtar så jag har nu kunnat ligga här i sängen och kollat på alla höfter ...hoppas och tror att alla är bra även om någon kanske är på gränsen....blir alltid lika osäker så jag ska nog inte uttala mig och jag har inte mätat med min vinkel som jag en gång ritade av hos veterinären. Men så noga orkar jag nog inte vara, räcker att se att alla är ok och inte har några skräckhöfter.

Nu ska jag ta en extra morfin och lägga mig i soffan. Rolf och vovsarna ligger redan där - tur vi har 2 soffor!

Tack till alla som ställde upp och röntgade era vovsar idag! Det är värde fullt för oss valpköpare(...uppfödare ska det vara så klart) men även för er egen del. Alltid bra att veta om hunden är frisk i lederna, då behöver man inte oroa sig för att ta en cykeltur eller vandrar i fjällen...eller agility. Nu hoppas vi på bra svar!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Hoppa nu du får en skön helg. Moment vänta-på-röntgen-svar är nog det värsta av allt hundgöra, för mej. Men jag håller tummar och tår jag också så det de redan är blå.

/P

Postat av: Marianne Clementz

Hi hi, undrade vad det var för skelett innan jag läste!

2010-10-03 @ 12:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback