Ännu en dag

Så var ännu en dag till ända...eller vad det heter. Jag fick alltså min nya behandling i fredags och det gick bra. Birgitta hämtade mig och tog oss till sjukhuset för att jag skulle få denna nya fantastiska behandling som nu ska bromsa upp skiten igen...hoppas jag. Själva droppandet tog 1½ tim ...eller var det 2 tim, jag och mitt minne! Jag fick ju de omtalade hormonsprutorna i skinkorna också. Apropå skinkor, får inte glömma att beställa julskinkan så vi inte blir utan. Ni vet våran skinka "the holy skink" som den kallas av våra barn, den är viktigare än allt annat till julen. Den hemsaltade jätteskinkan aldrig under 10 kg - ja, kanske nedåt 8 kg utan ben någon enstaka gång.

Men som sagt det var andra skinkor denna gång och även dessa är rätt stora men inte  10 kg/st hoppas jag! Det skulle sprutas in 5ml i varje, rätt högt upp som tur var. Jag behöver alltså inte sitta på sjäva stickstället men det känns ändå kan jag säga. Svider och bränner lite, men inte så det är jobbigt. Däremot var det småjobbigt att få dem och de skulle skjutas in under 3-5 min...tror jag (minnet igen)det var och gick det för fort så gjorde det ordentligt ont.

Sedan åkte vi till Maxi och provade deras rullstolskundvagn - superbra när vi lagom lärt oss hur den skulle sitta för att flyta på bra...när vi var i kassan! Bättre sent än aldrig heter det ju och så blev det. Men nu vet jag att det finna och att man ska be dem i kiosken att hämta en för de är inlåsta så de långfingrade inte får tag i dem.

Vi körde runt lite hit, dit och överallt. Vi hade varsin halva till att börja med men Bfs sida krymte hela tiden, till slut hade hon ett hörn och resten var mitt. Det gäller ju att passa på när man får chansen att lufta sig och som tur var orkade jag med det. Men när vi kom till bilen var jag rätt mör, sedan åkte vi till Vänge och Birgittas hus där.

Rolf som gått jaktprov på förmiddagen med Sally kom förbi och hämtade upp mig. Hur gick det på provet?? Jo det gick väldigt, väldigt bra ända tills det återstod ett enkelt moment som avslutning. Hon skulle fortsätta några meter till och få en kastapport. MEN strax innan hade hon levererat en skadskjuten fasan och det gjorte henne väldigt "livad" så när hon stöter upp ytterligare en fasan drar hon efter och hör inte ett dugg vad husse sa...= Tack och adjö för denna gång och inget pris.  Så nära mellan himmel och helvete.

Idag har vi varit på trevligt besök hos Eleonore som flyttat tillbaka hem till ön igen efter några år på fastlandet. Hon hade gjort väldigt goda blåbärsmuffins som jag ville ha receptet på och det visade sig att det hade hon fått av våran Maja för flera år sedan...så jag får väl höra med henne för det var STORA och GODA!!

Sedan har jag vilat och haft eller rättare sagt har ont i levern...antar att det är den i alla fall för det bränner och svider där den enligt anatomischemat ska sitta. Fick även en jättekonstig, äckligt muskelvridning i benet när jag vilade. Det kändes som om någon tog tag i foten och tvinnade benet runt. Jag fick riktigt hålla emot och det kändes inte som det var i musklerna utan i benet - skitäckligt. Sedan när jag reste mig upp efter en stund så vek sig foten som om den var helt lös. Men, nu har jag läst om biverkningar och det mesta verkar finnas med + huvudvärk som jag haft lite idag och det får man tydligen av hormonet. Antar att det blir ännu mer efter nästa helg när jag få spruta nr 2. Ska in på fredag igen för att få nästa cellgiftsdos, sedan veckan därpå ska jag få nästa hormonspruta och därefter ska jag ha den var 3 dje vecka. Däremot ska jag in och börja 2;a behandligen veckan därpå. Men när det är igång så ska jag få 1 vecka fritt i mellan allt det andra OM jag förstått det hela rätt.

Enligt läkaren skulle jag inte tappa håret av detta medel men det står med som vanlig biverkning så ...ja, det visar sig om det fortsätter växa eller om det försvinner igen. Hade nog mest sett fram emot att få tillbaka ögonfransarna och ögonbrynen. Just nu målar jag dit dem, det är inte snyggt MEN hellre det än inget alls för jag känner inte igen mig själv när jag blir så SLÄT...och menlös. Förstå inte alls unga tjejer som plockar bort alla ögonbryn för att sedan måla fula streck, men de måtte väl tycka det är snyggt och det tycker inte jag. Jag skulle vilja ha riktigt täta fina som man kunde plocka och göra snygga. Allt man inte har vill man ha och tvärt om, är och förblir nog alltid så.

Nu ska jag se på Midsomer - gamla avsnitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback