Peruken



Nu är den beställd och tar väl några dagar innan den anländer. Nu tror jag att jag kommer använda den lite mer eftersom det är kallt nu men det visar sig. Det har varit skönt att vara utan medan värmen fanns någorlunda runt oss men med hösten och kylan så är det inte lika roligt att alltid gå med en mössa på skallen. Jag är ju ingen tonåring där det tydligen är ok att ha mössa dygnet runt. Eftersom jag känner mig lika utklädd i min gamla korthåriga peruk som i något annat har jag denna gång valt en med längre hår som ska gå att göra lite frisyrer på. Hoppas det ska bli lite roligt med denna. Man har tydligen rätt till 2 peruker/år och jag har bara tagit ut en på ...typ 5 år eller nått. Det gäller väl att se till att man får lite roligt med sin hårlösa skalle när det nu är som det är.

Mitt hår har växt ut lite, lite och är nu som en gles snagg, inte snyggt men ändå lite hår. I dag är det sol, blåst o hög luft, som gjort för att räffsa. Jag ska gå ut och dra lite i räffsan, mycket mer orkar jag inte men några löv åker väl med hopppas jag. Susanne har varit ute med vovvarna nu på morgonen vilket gör att Bonnie är ganska trött. Men jag hoppas hon vill gå med ut och ligga på solplatsen en stund. De andra brukar lulla runt mig och kolla om jag tänker göra något roligt...= gå utanför tomten = kommer jag inte = fy så tråkig jag är!!

Nu kan jag inte sitta längre, det problemet har kommit mer och mer den sista veckan. Jag får jätteont i sidorna och värst på höger sida. Men vad det är vet jag inte, det brinner! -känns det som alltså ;-))


NU UT!!!!!!!!!!

Jag lyckades inte lägga ut inlägget innan jag gick ut. Ut kom jag och lite löv fick jag nog av men inte några mängder. Passade på att "harva" av en massa hår på Stella och Mocha. De har kommit längst i fällandet och det är kanske tur att inte alla är på en gång fast det vore väl kanske lika bra för nu blir det lång tid med varma ullfofflor.

Kroppen har varit lite jobbig idag med värken jag beskrivit här uppe med att det bränner. Sedan är det lite som att gå i en tjockflytande gungande värld i bland....det gungar, så jag måste hålla mig i väggar och annat. Brukar annars mest känna av det när jag är på öppna större ytor. Skulle aldrig våga mig på att gå och handla själv utan måste ha någon att hålla mig i. Klart jag kan använda rollatorn men hur kul är det... nej, inte utanför tomten, det får räcka med rullstolen. Utan den skulle jag inte orka gå t.ex  på stan, Maxi eller andra större ställen. Smyger jag runt som jag brukat göra på Maxi ...det går inte längre eller gick inte sist vi var inne i alla fall. Men ännu orkar jag Willys, om jag går sakta och har kundvagnen som rollator. Nu hoppas jag att det inte blir allt för mycket sämre på måndag efter nästa behandling och då får jag även hormonet. Det ska jag har 2 gånger extra tätt och sedan bara sprutor 1 /månad eller en i varje skinka 1/mån. De ger väl 2 denna första omgång för att det ska pumpas fullt och få bra effekt av den. Den ska stoppa allt tillflöde av östrogen som bara matar och matar de elaka tumörerna. Dem vill vi inte föda på, de ska DÖ!!!!!!!!!!!!

Nu ska vi se på ett skräckexempel av idioti på Lyxfällan.

Kommentarer
Postat av: Monica

Så fint du har arrangerat höstplanteringen, alldeles lagom ;-) I går tänkte jag fortsätta räfsandet (som aldrig tar slut!), men då stormade det - i dag regnar det, usch o.fy!

Ser fram emot att kolla in bilder på dina nya "frisyrer" ;-)

Våra funderingar på hundraser fortsätter........

Önskar er båda en riktigt bra helg!

Kram/Monica & Nenne

2010-11-05 @ 09:14:30
Postat av: Tina

Vill önska Dig och Rolf en Trevlig Helg!! Jättefint du har gjort utanför huset med höstplanteringen:))



Så här fick doktorn från oss som Du har Prisbelöning



Munken – Nina



"Nina är en utmärkt pedagog och en förebild som läkare. Med sin lugna säkerhet, ärliga attityd och empati är hon en inspiration till såväl teoretisk inlärning som professionellt patientbemötande. Hon har en förmåga att fokusera på det som är viktigt både för studenter och patienter och delar med sig av sig själv och sina erfarenheter på ett sätt som förtjänar att uppmärksammas.



Ville att Du skulle få veta detta ;))



Massor med kramar till Er båda från mig!

2010-11-05 @ 13:21:49
Postat av: Lisen

hoppas ni får en skön helg, kom hem i gårkväll efter 1 dag på utställning i växjö, 75 mopsar men fick i alla

fall en placerad med hp

kramen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback