Gravid....

Nje...inte jag inte, gamla tanten som inte ens har en livmoder kvar ;-) Jag undrade med läkaren om det var fett som gjort den så stor helt plötsligt?! Men det sa hon nej till, vilket väl egentligen hade varit bättre. Men nu är det levern som har svullnat och samlat på sig vatten både i och runt om i buken. Blir det allt för jobbigt och svårt att andas så måste den tappas precis som de gjorde med lungan. Det skulle vara skönt om kroppen kunde ta hand om det själv. För när man börjar tappa så bildas det små fickor där det är svårt att tömma allt. Men det kommer att visa sig framöver.

För övrigt tyckte min trevliga läkare att jag hade kommit långt i min sorg över läget. Jag sa att visst var jag ledsen och grät när jag fick svaret på levern men samtidigt orkade jag inte sörja över det. Jag visste ju att det skulle dyka upp, bara inte när och var. Det är nog så att man orkar bara till en viss gräns och sedan får det bli som det blir.

Hur som helst så tillverkar jag dockkläder + lite även till Tilde. Ska beställa lite tyger från tyg.se idag. De har ett härligt rostyg som jag ska sy kuddar av till soffan. Tyckte det var dyrt 160:-/m MEN igår var vi in i en tygaffär i stan där låg exakt samma tyg för 260:-/m SÅ då förstod jag att det var billigt. Så nu är det inte dyrt längre;-)

Fy så det regnar här idag och tydligen ska det bli storm också. Men just nu är det nog lugnet före stormen för det är precis stilla.
Nu ska jag beställa tyger så jag kan få göra lite fint här.

Moa var här och hälsade på i lördags tillsammans med mamma, väninna och Sigge. Moa hade bakat en mjuk chokladkaka som nog är den godaste jag ätit! Tar just nu sista biten till kaffet efter att jag varit ute i regnet en stund och plockat hundbajjaj. Men nu undrar jag om det är hemligt recept?? eller om Du Moa har lust att dela med dig av receptet här på min blogg? Jag förstår om du vill ha det kvar själv men OM så tror jag många skulle vilja ha det. Inte ens idag efter 3 dagar är den torr utan fortfarande lika god.

Vi får väl se om det dyker upp något framöver!


Kommentarer
Postat av: ingvor

Moa kan gärna dela md sig receptet ska be henne skriva. Kul att hälsa på er och tack för er gästfrihet.Har anmält Sigge till nytt spår prov hoppas att de hinner med det innan novembers slut.



Kramar från oss

2010-11-09 @ 11:28:52
Postat av: Pernilla Å

Den familjen kan baka!! Det vet jag som är lycklig mottagare av bröd i olika former. MMmmums! Bröden jag fått har nog mamma Ingvor bakat men Moa har säkert fått generna i arv.

/P

Postat av: Moa Lindblad

Hejsan!! Här är receptet:



Chokladkaka



Blanda:



3 dl strösocker

2½ dl vetemjöl

4 msk kakao

2 tsk vaniljsocker

1½ tsk bakpulver



Rör ihop EJ VISPA



2 ägg 1½ dl kokt vatten



rör i det i de torra ingredienserna



rör sist i 150 g smält smör elr margarin



Bröad och smord sockerkaksform.



175 grader på ugnen i 45 min.



Hälsn: Moa Lindblad & lilla Sigge



PS. Hoppas att det går bra att baka den. om den blir lika god som min, får vi se, skicka gärna en bild på hur den ser ut..:) :) :) ha det bra.

2010-11-11 @ 07:13:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback