En överraskning...det är torsdag!

Ja mycket kan man bli överraskad av och tydligen har jag hoppat över en dag denna vecka för helt plötsligt så är det torsdag....fast jag var helt övertygad om att det var onsdag. Trodde Lina (i telefon)och Rolf skojade med mig när de båda sa att det var torsdag och att jag skulle till stan i morgon! Neej...sa jag det ÄR ONSDAG!! Var tvungen leta fram dagens tidning och på den stod det ...TORSDAG och då fick jag ge med mig!

Innan jag glömmer det så hälsar jag och grattulerar Lillemor och Moa till deras namnsdag IDAG TORSDAG! GRATTIS till er.  Tänker på Lillemor varje gång jag dricker ur våra engelsk muggar. Hon har nämligen samma modell men inte samma tryck. De är så goa och tunna att drick ur. Moa tänker man ju numera på när det gäller mjuk chokladkaka...

Jag förstår nu att jag fick en ordentlig hjärnskakning häromkvällen i mitt fall för idag har jag fått tillbaka balansen som i går nästan inte fanns. Jag var lite orolig igår när jag inte kunde gå utan att hålla i någon eller väggen. Men idag kunde jag gå mycket bättre och framför allt har jag inte lika ont. Ömmar gör det fortfarnade men inte riktit lika mycket och det är heller inte svullet som tidigare. Finns en antydan till blått men med peruken på så ser ingen.

I morgon blir det tidig resa till stan för att få cellgift. Tänk om vi inte börja prata om vilken dag det är för då hade jag inte varit i ordning när Kristina hämtat mig i morgon.  Jag ska alltså få cellgiftet i morgon och sedan har jag ledig nästa vecka. Sedan börjar det om igen med cellgiftet och så hormonsprutan. Jag har så ont i ryggen och det blir tyvärr mer och mer.... detta är tydligen en biverkning som är ganska vanligt och då får jag det extra kraftigt så klart, vad annat är att vänta - jag ska ju alltid vara värst.

Nu sitter jag och somnar stup i ett och har spillt kaffe över mig ... inte så jag bränt mig för jag har den "kända" SKK-gröna västen på mig och den suger bra! Det får nog bli till att byta och stoppa i tvättmaskinen och go natt snart..... Ryggen är ändå så jobbig att jag inte orkar skriva så mycket mer.  Jag tar extra mycket morfin innan jag lägger mig så hoppas jag få sova rätt bra trots värken.

Kommentarer
Postat av: Birgitta

och den dag det inte kommer någon tidning är det söndag. Det vet jag!

Postat av: Benny

Hej Ulla-Britta

Förstår att du har det jobbigt....

Vi följer "Egonkullen" med stort intresse

Jätteroligt att "ägarna" jobbar med dom. Ska bli kul att se vem som blir "CH" först

Ha de bra

Benny - Lisa & "Egon"

2010-11-20 @ 10:57:01
URL: http://www.lisaardh.se
Postat av: Lillemor

Tack för namnsdagshälsningen. Det var ju för väl att du tänker på mej när du använder muggarna, för hade det varit för hemgjorda kakor hade det inte varit någon "höjdare" varken för dej eller mej!

2010-11-20 @ 19:12:11
Postat av: Susanne

Tack Birgitta, nu fick jag skratta idag med. Älskar din humor!!



Nu har vi koll på en dag i veckan i varje fall, men hur ska vi klara ut det när det kommer en massa långhelger här framöver???

2010-11-20 @ 19:56:51
Postat av: Ingvor

Moa tackar för namnsdags hälsningen.



Kram på dej från oss.

2010-11-22 @ 12:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback