Mitt i veckan

Jag har inte skrivit på flera dagar, men det beror väl på att jag inte har haft så mycket att skriva om...kanske. Idag stod jag inte ut med allt håravfallet så jag tog fram klippmaskinen och ställde mig framför spegeln och började köra av sidorna först. Efter det åkte allt mer eller mindre och kvar har jag en "TinTintoffs"-skitsnyggt!


Hårfager är jag bara i en plastpåse, som jag har sparat...varför vet jag inte men det kändes liksom bra att kunna spara det. Allt har ju inte lossnat ännu men det rasade hela tiden och hur trevligt är det att alltid vara täkt av långa hårstrån som lägger sig överallt. Nu är det gjort i alla fall och det käns rätt okej denna gång. Förra gången höll jag på att svimma och det var bara tur att Rolf var där annars hade jag dundrat rakt ner i handfatet där både det och jag kunde ha gått sönder. Nu känns det bara som att - Ja nu är det dags igen!

För övrigt mår jag mycket bättre än jag trodde jag skulle. Det som är tråkigt är att håret måste åka. Jag vet ju inte om allt skulle ha åkt men eftersom det redan lossat fast det normlt sker efter kur 2 eller 3 så reagerar jag kraftigt på medlet vilket vi då hoppas är ett bra tecken.

Jag har ont lite här och där som är av cellgiftet men inte alls som förra gången. Detta medel som jag får nu är tydligen rätt vanligt TAXOTERE. Hoppas det gör nytta och inte bara bromsar utan även  får tumörerna att minska i storlek. Det skulle vara såå underbart. Nu ska jag se på Poirot, den gamla snobben!



Kommentarer
Postat av: Marie

Du är fin oavsett om du har hår eller inte, för det kommer inifrån.

När min kompis i Skåne gick på behandling för många år sedan så tappade hon också håret. Hon försökte se det positiva i det hela genom att tycka det var kul att få prova nya frisyrer och hårfärger oftare genom de peruker hon fick använda. Idag har hon sitt egna hår åter igen, men numera är det bara grått!

Kram Marie

Postat av: Birgitta

snyggt, men du kanske skall färga luggen i någon häftig färg.

2010-05-27 @ 07:55:20
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Tina

Håller med Birgitta :) Jag tycker du skall ta rosa lugg/tofsen eller är det blå som är din favvofärg ;)



Håller också med Marie att det är insidan som speglar utsidan så DU är vacker i alla lägen och har så alltid gjort, likt en princessa :)) Du har något graciöst över dig som man inte kan ta på och ett lugn med stort L!!!



Härligt, trots allt att allt känns bättre denna gången än förra gången! <3

Och samtidigt så skönt av vi "åskadare" får vara med på resan!!



Många kramar till Dig min vän!!!



Tina

2010-05-27 @ 09:00:17
Postat av: Barbro

Vet att man kan kylbehandla samtidigt som man får cellgift, bromsar håravfall. Men va fan hår växer ut igen ! Baggis i det stora. Hoppas din kropp svarar på behandlingen. Va rädd om dig ! Jag skulle också tagit fram rakapparaten skönt med kort hår. Inga bekymmer med frisyren ler !



Kramar Barbro

2010-05-27 @ 10:46:52
URL: http://://
Postat av: Lisen Lundström

Du är då bara bäst.

I morgon kommer min Morsdagspresent ca kl 13.00 som jag väntat, Lilla Golden Queen 10 veckor Mops som skall kallas Hedwig, så kolla in hemsidan nästa vecka kanske webbis hunnit lägga in en bild på henne.

Stor kram från oss

Lisen

2010-05-29 @ 13:49:54
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Connie

Fick tips om din sida från din goa granne, Christina Claesson!

Glömmer aldrig tiden från då vi jobbade ihop på Warfsholm, och du träffade din Rolf!

Har väl läst din blogg nu i snart ett år kanske (eller mindre), och jag beundrar verkligen din styrka och humor. Jag tror på människans egen läkande kraft, och den har du Ulla-Britta!

Bamsekramar från mi :-)

2010-05-29 @ 18:14:15
Postat av: Anonym

Tjusigt tycker jag!

2010-05-29 @ 20:59:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback