Äntligen!




Nu har de anlänt mina gullungar...ja inte alla då men de som kunde Lina och Tilde! Tilde är på strålande humör för det mesta. Det händer att hon blir lite förbannad men inte direkt ledsen men det går snabbt över. Som ni ser har hon två som beundrar henne speciellt när det serveras något ätbart.

Jag vaknade med konstiga fingrar i morse...fingertopparna kändes torra och döda. Men som tur försvann det under förmiddagen men nu när kvällen kommer så känns det som om det kommer tillbaka. Vet inte om det är någon biverkning av cellgiftet?! Annars så hade vi ungefär som vanligt på förmiddagen. Lina gick på promenad med Tilde och Bonnie medan jag gick min tur med ni vet vad...och kollade runt om efter de bruna korvarna... Sedan satte jag mig i solen en stund och vilade tills de kom tillbaka och det blev dags för kaffe!

Ute i vår nyinköpta sittvagn för 200 kr -tycker vi var ett fynd. Den klarade både grusvägar och stigar i skogen!
Här sitter hon med sin favoritbok!

Sedan gick vi in och gungade! Ja vi har hängt gungan inne i stora rummet tills sommaren kommer på riktigt. Den var väldigt uppskattad.


Här flyger lilla Tilde fram och benen gick som små trumpinnar!

Efter detta bus däckade denna ynkliga mormor med Tilde på mjuka mattan. Lina fick komma och ta över och jag fick flytta från golvet upp i sängen. Mådde skit, helskakis och ingen ork alls. Jag mådde illa och kände bara att jag måste sova, det var bara helt slut på all ork. Jag skyller på lungan, att jag inte får tillräckligt med syre och att det är det som gör att jag inte orkar. Men vi får se på torsdag vad de säger mina doktorer.

Jag fick stanna hemma och vila i stället för att åka med till gammelfarmor för att äta och visa upp lillan. Men fortfarande i kväll är jag lite dimmig fast jag lyckades söva lillan med vällingflaska och det var första gången någon lyckats med att få henne att äta välling och somna - utan "mammatuttande" - Så något har jag lyckats med i denna dag!
Grattis till våra duktiga valpköpare som startade på Gotlands vårprov i Viltspår i går. Bäst gick det för Benji...som jag är lite delägare i -jippi och tack Kenneth som gjorde jobbet - Han blev även klassvinnare med Hederspris och Vandringspris. Kullbrodern Sigge och matte Ingvor som blev godkända i Anlagsklass.

Robyn som är den yngsta startande hundföraren på mina 22 år i Gotlands SSRK gjorde ett jättebra jobb med en virrig Nike som inte riktigt kommit på vad han ska konsentrera sig på. Bättre lycka nästa gång!

Glömde tala om att mamma STELLA blev SVCH
(Svensk Viltspår Champion) Tack till Carina och Rolf som gjort grundarbetet med henne! Nu ser vi fram emot start på agilityplanen i sommar med Emelie som tack  vare draghjälp av Stella även fått fart på Kinna -så hon lär väl få fullt upp för båda vill vara på planen...helst samtidigt. Stella har verkligen fått ett jobb som hon älskar, springa och hoppa! Tur att Emelie vill låna henne så ofta det bara går. Jag vill ju gosa lite med henne där i mellan, för det är hon också bra på!



Kommentarer
Postat av: Birgitta

tänk vilket hallå det blir när Elsa och Isak kommer. Vi mormödrar får väl däcka tillsammans i soffan :)

Postat av: Pernilla Å

Så stor hon blivit, Tilde! Inte klokt vad fort det går. Och gunga blev det i vardagsrummet. Härligt att få flyga över golvet.



Tack själv (oj då, helt plötsligt känner jag mig delaktig i gratulationerna till hundarna?) tack för en underbar uppfödare till dessa fantastiska hundar. Finns inga bättre!



/P



2010-05-04 @ 12:39:08
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marie Orsa

Vilka ögon prinsessan har, så söt!! och hon blir bara mer och mer lik mormor:)



En STOR kram till er alla från Orsa, ett Orsa som det i dag, tyvärr, kommit lite snö i...vilket är mindre kul när man vill ha sol och värme.

2010-05-04 @ 17:07:09
Postat av: Kitty

Lilla Tilde blir bara sötare och sötare!! Jag hade så gärna velat träffa henne i helgen! Men så blev det inte :( Men kanske i sommar! :) Kram på er alla!

2010-05-04 @ 17:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback