Trötter

Trötter det är jag det! Men ibland känner jag mig riktigt piggelin. Men med det så får man utgå från min grund, det är alltså säkert inget som en frisk piggelin skulle kalla för att vara pigg!. Men med hänsyn till allt som händer i min kropp så tycker jag att just nu är jag piggelin. Jag vill inte vara en gnällis, det är så jobbigt med folk som bara gnäller och gnäller över hur synd det är om dem, hur ont de har och hur andra gnäller fast de minsan inte alls kan ha speciellt ont.

Alla har rätt att få känna sig lite "gnälliga" ibland men med måtta så klart. Jag kan också bli irriterad på när folk säger att de har så ont....oj, oj så ont de har! Då frågar jag om de har något att ta emot det onda? De flesta har då Ipren eller Alvedon MEN de är emot att ta värktabletter så det tänker de inte ta. DÅ har man inte ont, för har man ont på riktigt då tar man vad som helst för att få bort smärtan för man orkar inte "leva" annars. Smärta är något som upptar all energi och all tankekraft, något som upptar allt i ditt liv just då. Det är vad jag kallar smärta!

Men som sagt så känner jag mig pigg just nu även om jag är trött. Jag sitter och somnar med kaffemuggen i knät, somnar fast jag ser en superspännande film...det skulle aldrig hända om jag är normaltrött. Denna trötthet är inget jag känner igen från mitt tidigare liv. Men det har väl med allt morfin jag tar, det hör säkert ihop.

Snart är snön borta, det är mest de stora snöhögarna som ligger kvar + ett tunnt snötäcke på gräsmattan. I går var det härligt soligt och det hördes hur det prasslade i snön när det töade för fullt. Idag är det grått och tråkig men på torsdag ska det visst bli sol igen. Många är förkylda just nu och på några skolor har det brutit ut RS virus. Läste om det och typiskt är tydligen en väldigt jobbig hosta så det vill jag inte ha. Är så glad att jag klarat mig från förkylningar ännu så länge i vinter. Får jag hosta och förkylning då havererar nog min lunga så det vill jag inte råka ut för.

En mugg kaffe kan nog vara ett bra botemedel...eller vaktare...ä, vet inte vad jag ska kalla det för MEN det skulle vara vääldigt gott!! Har en muffins kvar på hyllan den ska nog ner i min inre hylla...magen alltså!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback