Härligt

Det är så härlig med en värmande sol, äntligen.


Så här slappa var vi en stund i helgen, det var jättehärligt! Skulle önska att det var så här alla dagar nu fram till det blev sommar. Den första vårsolen är nog den allra skönaste.

För övrigt har jag fått ta ganska många extra morfin för att vara smätfri i min nya pilleromläggning. Men det ska nog bli bra till slut hoppas jag. Har pysslat med lite av varje i helgen. Har skött om alla mina tulpaner och andra fina blommor jag fick när jag fyllde år och de brörjar sjunga på sista versen nu...så sorgligt. Önskar de skulle hålla sig lite längre, har gett dem både snö och is i vattnet. Det låter kanske konstigt men de gillar kylan och det ger dem lite extra långt liv. En gång hade vi burit ut dem över natten i förrådet och när jag skulle hämta dem var det en enda stor isklump i vasen...skit tänkte jag och såg framför mig en slemmig klump av tulpanblad. MEN det är nog de tulpaner som levt längst och höll sig jättefina så man borde nog göra så med alla.

I fredags fick jag besök av Mariell som studerar just för tillfället och hon berättade om sina planer framöver. Det är rätt härligt att vara ung fast samtidigt är man glad att det är över...ungdomen alltså. All oro för framtiden och allt som ska ske på rätt sätt osv....
Fast lite avundsjuk kan man ju bli! Hur som så var det jätte kul att få en skön em och kväll tillsammans med tjejen med stora planer och drömmar! Hoppas allt ska gå bra för både dig och alla er andra som ger er ut i livet. En av "våra" tjejer är i spanien och jobbar, en ska bli mamma, en är snart färdig sjuksköterska och jag hoppas allt ska gå riktigt bra för er alla. När man börjar tänka på alla dessa tjejer som vi fått glädjen att följa från lekis till vuxet liv, då känner man att det nog gått ganska många år och framför allt har det gått så fort. Hur gammal är man egentligen...är jag inte 32 längre...?? Det kändes som om det på ett vis stannade där men när man tänker på allt som hänt inser man att det inte stämmer.

Jag fick 2-5 år på mig att leva av en onkologläkare...för hur länge sedan då?? Hoppas att det betyder en lång, lång tid. Men det man vill ska gå fort brukar gå långsamt och tvärt om.... Men vissa saker hoppas jag är fel....jag vill att 2-5 var 25 utan ett streck i mellan!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Så skönt det ser ut att vara i solen. Jag och M har också suttit och myst i solen med varsin latte i helgen. Hon är stor nu. Både till åldern och kroppen. I morgon är det precis en månad kvar om allt går som beräknat.

/P

Postat av: Monica

Tänk att solen fanns kvar ändå, det var evigheter sen sist! Vi har också kunnat njuta av den hela helgen. Nu hoppas vi bara på att snön (framförallt skaren), försvinner lite snabbt, så vi kan släppa ut Ruffe ensam på tomten igen. Snön ligger nu ända upp till staketet på vissa ställen, så han hoppar lätt över ;-)Inte ligger han snällt och mår gott som dina hundar....;-)

Tulpaner är väl härliga, fick en bukett i går på "kvinnodagen" och dom åker ner i källaren varje natt! Nästa morron är dom som nya igen!

Sköt om dig - njut av det nyttiga sol-ljuset!

Kram/Monica

2010-03-09 @ 10:04:39
Postat av: Mariell

Vad skönt det der ut. jag hann inte njuta alls av solen i helgen nästan, jag satt inne och pluggade... men så är det när man väljer att studera;)



Det var jätte mysigt och trevligt i fredags och ja hoppas att det inte behöver dröja et halvår till nästa gång som det brukar ha en tendens att göra... får massa på nu, innan dom stora planerna sätts i verket:)



Kram Kram

2010-03-11 @ 09:11:47
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback