Härligt

Oj en sådan härlig dag! Mulet men jag har kunnat gå den lilla runda som jag började med innan all snön kom och gjorde det allt för tungt och helt omöjligt. Men nu ligger det bara snö på fälten och alla högar så klart. Men våran gräs...ogräsmatta har börjat titta fram lite här och där. Jag matade fåglarna...kanske för sista gången om det blir sol och fint framöver...fast det är kanske för mycket att hoppas på eller?? Men hoppet är det sista som överger oss människor brukar de säga.

Nu sitter jag på köksoffan med en stor kopp kaffe och en liten bit tårta från frysen. Hundarna har fått varsin morot och när detta är avklarat ska vi sova middag.

Vore jag en Hollywood fru skulle jag ha sprungit på ett löpband med hunden på ett eget i stället för skogen. Sedan skulle de tagit en koffeinfri kaffe med 0% fett skummad mjölk till. Tårtbiten skulle de kanske tagit för de kan ju unna sig godsaker också men det skulle nog blivit någon lightvariant och inte som min med riktigt smör, vanligt socker och annat gott...

Expertisen har ju kommit fram till att man ska undvika lightvarianter om man vill leva länge men se på mig...jag har nästan alltid ätit onyttigt/rätt och ändå har jag cancer så det sprutar om det!

Hur man än gör så blir det fel ändå! Nu är kaffet och morötterna slut så nu tar vi och sover en timme eller två!

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Det är tur att vi inga Hollywood fruar är. Ät du lite tårta, det är gott!

/P

Postat av: Susanne

Det är ju koffeinet som är själva vitsen med det hela annars kan i varje fall jag strunta i kaffet ;-)

2010-03-24 @ 17:42:03
Postat av: Kitty

Och de där onyttigheterna är ju det jag njuter av mest ;) I helgen blir det våfflor igen :P Våffeldagen imorgon! Det passar vi på att njuta av både innan och under och efter ;) Kram på er!

2010-03-24 @ 22:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback