Nu är man förgiftad

Så har vi, jag och Susanne tillbringat dagen i Visby. Det låter nog roligare än det är...var fast lite kul har vi ju också! För det första så ville de ha in mig tidigare än vad som var bestämt och det passade oss bra. Jag har ju lite mer ork på förmiddagen och vi bestämde oss för en tur på Maxi. Där var vi strax efter 9 och då skulle vi vara typ ensamma där hade vi tänkt....men icke. Parkeringen var full och som tur är har jag mitt p-kort och fick den sista av dessa parkerningar.
Väl där inne var det inte så trångt förän vi kom till kassan....30 min i kö!

Fick ringa och säga att vi nog blev lite sena men vi klarade oss med 5-10 min så det var okej. Där fick jag Zometa och sedan på med is vantar + sockor. De skulle på en stund innan de startade cellg.droppet. Det funkade bra och vi fortsatte enligt planen och efter halvtid med "giftet" bytte de till nya sockor och vantar, då gjorde det jävligt ont...trodde inte jag skulle stå ut, speciellt som Susanne stack en sväng på stan och sköterskan hade lite annat att ta hand om än mig. Men då kom jag på att om jag får en tv så kanske det hjälper lika bra som att jag har någon att prata med och det hjälpte! Hem till gården hjälpte mig igenom den värsta smärtan som satt i tår och hela händerna.
Det är en hemske smärta, ja ni som förfryst era fingrar eller tår vet vad jag pratar om. Sedan ska man ha dem på tills det töat upp helt.

Så nu har jag en helg att se fram emot med diverse smärtor, kortison-speed(16 tabletter morg+kväll) Det är direkt på och av med denna dunderdos, det ska göra att svulnader runt leder och ben inte ska ge mig allt för svåra smärtor.

Nu har Lina och Maja m.familjer bestämt när de ska komma och även Bengan och A-L som  kommer med sin nya vovve...en Bracco Italiano, det ska bli jättespännande att se.

Sedan åker vi till Filipstad om det inte blir kaos efter svaret på nästa röntgen. Skulle så himla gärna velat åka upp till Birgitta m.familj och min morbror i norr men till det finns ingen ork i nuläget och tyvärr lär det väl inte bli bättre om det inte sker ett under.
Blir ingen ork till Skåneresa heller i sommar men om jag får fortsätta med denna behandling så kanske jag kan orka framöver med något...men det får vi se.
Allt kretsar runt röntgen och svaret av denna.

Hoppas alla får en härlig Midsommar!  Vi ska vara hemma och ta det lugnt med en jordgubbstårta gjord av KÖPEBOTTEN....nästa katastrof...har aldrig hänt förut men allt ska någon gång vara den första!

Kommentarer
Postat av: Marianne.Clementz

Ett tips till maxi, du måste skaffa självscanning så du slipper köa! Hoppas att er midsommar var bra trots din behandling. Du får se fram emot barn och barnbarnsbesök senare i sommar.

2010-06-26 @ 11:07:34
Postat av: Birgitta

får jag bara veta vilken vecka som är ledig så försöker jag få tag i en flygbiljett.

Postat av: Bengan

Vi har längtat länge till Alva, Folkeryds och strandängarna. Braccon och A-L är "något" slut efter upplevelserna i Danmark. Vi ses....

2010-06-27 @ 13:44:04
Postat av: Pernilla Å

Säger som Marianne, skaffa självscanning! Så skönt, smidigt och enkelt.

/P

2010-06-27 @ 22:16:34
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lisen Lundström

Vi åt också köpetårta i midsommar, vet inte om Danmarks köpebottnar är godare än i sverige men goda var dom och massor av jordgubbar på

efter en semvecka i danmark med världsutställningen så kom vi hem med exellent på våra hundar men oplacerade, men med 200 st på både rottis och mops får man vara nöjd, dock placerade sej wilsons son som 4 bästa hane i champion klass och det var ju jätteskoj



Hoppas allt är väl med er och att du kommer i väg på en välförtjänt semester med "guben"

Kram Lisen

2010-06-30 @ 08:27:15
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback