Kakor

Idag har jag fyllt på kakburken i frysen...det blev några "vofflor" som man sedan lägger grädde med vaniljsocker i mellan och som pricken över ...pudrar man lite florsocker över. Det är min mormors gamla recept och mamma gjorde dem ofta om någon bokat in sig på besök. Gjorde en sats för ett tag sedan och de tog slut lite för fort. Naturligtvis bränd(brukar annars hålla mig till "klick"kakor)men det var bara en som inte ansågs ätbar av mig men det fanns andra som mer än gärna tyckte den var ätbar!

Medan jag höll på med detta kände jag hur det snurrade och gungade...varför??...kanske för att jag är sjuk?? Jag sjuk? Varför har jag så svårt att acceptera att jag inte är frisk och att jag inte kan göra allt som vanligt, speciellt när jag fick cellgift för några dagar sedan?! Blir trött på mig själv, ibland undrar jag om jag är dum i huvudet på riktigt! Hur som så gick jag och vilade så fort jag fått ut sista plåten(Blev bara 3)på huvud i sängen en stund. Så fort jag orkade var jag på benen igen och då ut med vovvar i trädgården för att lufta dem lite så jag kunde få lägga mig för att vila på riktigt. Gick en runda i gråvädred som det varit mycket av idag. Solen har bara tittat fram små, små korta stunder denna dag. Det var rätt okej ändå fast jag var iklädd lite för mycket + hatt för jag har blivit så frusen om huvudet. Stackars er som aldrig har något hår! Det är väldigt skillnad att vara utan, väldigt kallt och dragit. Det är sådant man inte tänker på annars men så är det. De brukar väl säga att 60 proc.av värmen går ut genom huvudet så det är därför så viktigt att man har mössa när kylan kommer.

Jag gick med "bajsplockaren" en tur runt och sedan plockade jag lite i förrådet, där finns oxå mycket att göra om man har tid och lust. Men jag hade varken det ena eller andra idag.

Såg Hem till gården och därefter blev det sängen och bokskiva. Somnade nog rätt på en gång och vaknade av att jag mådde så illa och hade hemsk halsbränna. Försökte koppla bort det men det gick inte. Upp och tog Primperad mot illamåendet men det hjälpte inte och hundarna började tjata om att de ville ha mat. Bonnie var värst, när hon börjar så ger hon sig aldrig! Till slut gick jag gå upp och började göra i ordning men då kom Rolf och tog över. Jag störtade i sängen igen men var nästan lika snabbt uppe igen och kräktes. Efter det kändes det lite bättre och jag kunde somna en stund. Sov väl i 1 tim och därefter kändes det mycket bättre även om halsbrännan inte vill riktigt släppa. Ska ta upp det med läkare i morgon.

Har även idag den onda huden, det är inte ett dugg bättre. Det måste ha något med lymfkörtlarna att göra men man har väl inte körtlar under hela huden...för det gör ont hela vägen från hårfäste och ner till midjan ungefär. Hur det nu är så är det ont och jobbigt. ingen får komma för nära mig och Sally som alltid ska hoppa upp i sängen och ställa sig med framtassarna i magen ...AJA AJ...det gör vansinnigt ont och sover man när hon kommer hinner man liksom inte med! Gissa om jag skrek när hon hamnade där!!

Nu ska jag lägga mig igen, för typ 10 gången idag! Men nu är det på riktigt med nyborstade tändet...de jag har kvar. Har ett skelett till kindtand...det har hänt i helgen. Alla sidor av tanden har ramlat bort och kvar är en "gammalgam" som ett svart monster reser den sig där inne i mörkret. Jag har alltid sagt att tänderna ska jag aldrig pruta på, de ska lagas MEN i detta läget tror jag inte jag har lust att lägga många tusenlappar på en tand som inte syns och jag klara mig nor bra utan...tror jag. Skulle ringa tankläkaren idag men hade bestämt mig för att vänta tills jag pratat med min läkare eftersom det är så många regler för när, var och om. Har nämligen hört att det inte läker om man gör några större ingrepp i benet...käken och sånt skit vill man inte råka ut för, det räcker så bra med det som är.

Nej NU är det helt klart dags för att sova!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

skall jag fixa en hatt till dig också??? :)

Postat av: Pernilla Å

Måste se till att komma ut och hjälpa dej äta lite kakor. Nästa vecka kanske?

/P

2010-06-11 @ 09:27:07
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback