Sparris, Bakelse och Blommor

Idag har det varit mycket. Började med distriktssköterskan som kom och tog prover på mig inför torsdagens "giftiga" dag. Sedan kom Åsa och Isa på ett "fika" och lekbesök. Med sig hade Åsa sina egenodlade gröna sparrisar...2 stora knippen!! Gud så  goda de är och hennes smakar mest och godast av alla vi provat. Sedan gick jag till sängen och sov i drygt 1 timme och sedan kom Mariell och hennes Kita på besök enligt uppgjort att hon skulle väcka mig när hon dök upp. Men jag var redan vaken, var tvungen att göra en brasa för att inte frysa ihjäl...ingen värme på för Rolf säger att sommaren är här....??? Jag har då inte sett till den på snart en vecka så kallt som det är och har varit de senaste dagarna. Men med en brasa i spisen sä fick jag upp värmen till slut + mössa och vantar så blev det riktigt skönt.
Mariell hade prinsessbakelse med sig så vi smaskade i oss det goda....Rolf fick det jag inte orkade! Det var så stora bitar att det räckte till 2 st. Mariell hade dåligt samvete för att hon inte köpt en till honom oxå, vilket jag inte alls tyckte hon skulle ha för aldrig har väl han haft med sig tårta hem till mig när de någon enstaka gång fått det på jobbet! Detta måste väl ses som min arbetsplats...även om jag inte producerar något annat än dammråttor.

När vi ätit åkte vi till Mona och Leif för att hämta en massa plantor som Mona  drivit upp själv från frö och varje år delar med sig till mig. Så det skulle i år inte bli så mycket...vi hade 4 lådor med oss för att hon skulle få behålla 2 st för vi skulle inte ha mer än 2 lådor hem...och hur blev det??! Jo 4 lådor+2 kassar och en stor tuss med typ "mossflox"...den skulle jag sätta i vatten men det har jag glömt...hoppas nu det ligger kvar i minnet tills jag skrivit klart detta. Måste gå ut och lägga dem fuktigt tills i morgon.

En hel låda med mini-solrosor, de är en stor favorit för mig. Skulle kunna ha bara sådana och pelargonior. Nej nu måste jag ta en vattenkanna och gå ut i garaget så de får lite fukt på sina rötter.

Hur mår jag? Jo rätt bra även om skinnet fortsätter att ramla av och så även håret även om det nu bara är pyttekorta hårstrån. Tempen ligger lite för högt på kvällar, nätter och morgon...men resten av dagen är det rätt normalt. Bryr mig inte för det verkar vara normalläge för mig. Blir lite vinglig i huvudet i bland, men jag får väl berätta för dem på torsdag. De kan ändå inte göra något speciellt av det  ändå.  NU SKA JAG VATTNA!!!

Kommentarer
Postat av: Ingvor

Det är kul att läsa om det du gör. Du finns i tankarna. Hoppas det går bra imorgon.

Kramar från Ingvor och Sigge

2010-06-02 @ 10:57:02
Postat av: Elisabeth Grahn

Hej Ulla-Britta!

Jag har äntligen gått in på din blogg för att nu saknar jag dig så! Tänk om vi kunde prata i morgon, alltså söndag. Jag kommer inte ihåg vilken tid som du tar siesta. Jag vill ju inte ringa och väcka dig. Kan du inte messa mig på mobilen vilken tid? Jag har köpt en till katt och lilla Flinga fick ungar förra lördagen: 3 st. Min hemsida heter
www.dartagne.webs.com om du vill se dem.



Stor ktam till dig och Rolf!!

2010-08-15 @ 01:05:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback