Nya piller

Ja idag har jag börjat med mina nya morfinpiller och det känns faktiskt lite bättre...tror jag. Lite svårt att veta helt för jag har väl inte testat dem så jag kan säga säkert men än så länge är det ok. Har väl inte gjort något speciellt idag och inte i går heller. Fast vi var och klippte oss härom kvällen och jag tror inte det blev så bra...känns lite konstigt...fast jag vet inte förrän jag tvättat och försökt få till det själv. Men det kanske blir bra när man får till det själv eller så blir det värre. Det visar sig!

Bonnie skäller och moffar ute i köket varenda kväll...vi går dit och tror hon vill ut...hon går ut och vänder snabbt och ska in igen... hm..är hon hungrig undrar man JA säger hon jag är jättehungrig! Hon får en morot och är nöjd en stund sedan börjar hon om igen...man undrar om hon glömt att hon fått moroten eller??  Hon verkar ju så pigg och med utom när hon sover - då är hon helt borta! Vi får ofta skaka liv i henne för hon sover så hårt.  Dora var väldigt snurrig på slutet, men Bonnie upplever man inte så. Jag har bara riktig erfarenhet av Dora som gammal hund...Bonnie är 12 år nu och har väl rätt att vara lite snurrig...12 x 7 = 84 år = mitt i mellan mina föräldrar som är 88 och 83 år, de är faktiskt inte speciellt virriga....bara lite glömska. De är otroligt pigga - som Bonnie, de rör sig obehindrat fast pappa behöver en krycka för sitt onda knä men mamma nöjer sig med ett koppel i handen för att hålla balansen! I kopplet har hon Selma som vi erbjudit oss att ta hem igen men det får vi inte har jag förstått! Så länge de vill och orkar är det väl bra att de har henne att pyssla med.

I helgen får vi besök från Stockholm och nästa helg kommer LINA och TILDE...ÄNTLIGEN - då kommer jag nog inte ha tid och ork med något annat. Det ska bli så himla kul så nu får ingen av oss bli sjuk eller nått... De ska stanna 1 vecka och det är jag jätteglad för...fast de kunde ju ha stannat lite till men jag förstår att det finns en som har svårt att vara utan sina tjejer...

Nu ska jag ta första dosen på cellgiftet på kur nr 6 inget att glädja sig åt kan man tänka men sedan tänker man lite till och då inser man att det faktiskt är glädjande att jag får ta det och att det hjälper förtfarande!


Kommentarer
Postat av: Monica

Hoppas att det är riktiga "super-piller" du fått, bra att det finns alternativ ;-)

Känner igen det där med frissan - man måste hem och fixa själv innan det känns ok. Här finns en som skulle behöva gå till frissan också, men Ruffe kan vara glad att han just nu har en riktigt tjock och härlig päls! Nu tycker jag att det räcker med vinter, här är riktigt "sur-kallt", brrrrrr

Kom ihåg att vila ordentligt nästa vecka, så att du orkar njuta av "prinsess-besöket" ;-)

Kramar från oss alla tre - till er båda!

2010-02-12 @ 15:22:19
Postat av: Kitty

Jag håller tummarna hårt och hopaps att det nya pillrena fungerar finfint och att du kan ta en mindre dos och slippa dåsigheten av de andra!!! Det var överraskande med en kommentar i bloggen härom dagen eller när det var! ;) Veterinär, vi får väl se vad som händer! ;)

2010-02-12 @ 17:27:50
Postat av: Marianne Clémentz

Hoppas att ni får en härlig vecka tillsammans!

2010-02-12 @ 19:24:18
Postat av: Siv Ödlund

Det där med gamla hundar som tror att det är matdags, eller vad de nu vill hela tiden känner jag igen.

Smurfi har blivit värre och värre på den punkten. Kan även stå på övervåningen och skälla efter oss ibland, läggdags kanske? Och hon blir ändå "bara" 11 år i år.

Hoppas att du och Lina med Tilde får en härlig vecka tillsammans!



Kram från Siv!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback