Tjockare och tjockare

Snart ska jag föda en ....jag fattar inte vad??...en liten elefant kanske? Eller vad skulle det kunna vara eftersom jag inte har livmoder kvar ... men det blir väl spännande att se vad det blir. Han som körde mig till sjukhuset i fredags berättade om en med skrumplever där de tömt hans buk på 20 liter...och idag var distriktan här, passade då på att fråga även henne om det var möjligt att det kunde bli så mycket - Ja det kunde mycket väl vara så för det kunde bli massor. Men då är man "supergravid" typ som man har har en 5 kg bäba i magen. Riktigt så stor är jag inte ännu men nog väger den 2kg i allafall och det är jobbigt att röra sig och framför allt att böja sig ner.

Har fått ännu jobbigare med ta mig upp och ner i soffan som känns väldigt låg nu. Ska nog kolla om det går att höja den som jag oftast sitter i. Har inte velat göra det för det ser fult ut men mina andra idéer är nog inga alternativ...får nog finna mig i någon typ av klossar.

För övrigt så mår jag inte så väldans bra och det skyller jag på magen. Psykiskt påverkas jag nog mer än jag tror av denna kula som känns hela, hela tiden och syns med för den delen. Så fort man tittar ner så är den ivägen och då lägger man automatiskt handen uppe på magen....som när man var gravid! Samtidigt som jag vill att den ska bort så är jag rädd för att de ska behöva tömma den med sina tjocka äckliga nålar...samma som de sticker in i lungan när de tömt den. Bara tanken får allt att snurra och så mår jag illa.

Annat jag lyckats göra idag är att mata fåglarna i min hemgjorda fjolårs"pet"automat. De äter som galningar de små djuren och har redan ätit slut på en påse 5 kg tror jag det är i dem. Får handla mer i morgon eller så får det bli på fred.om jag orkar med någon shoppingtur. Trodde jag skulle vara tvungen att åka taxi men Eleonore har erbjudit sig att köra mig så då tackar jag så klart ja. Åker helst inte med Taxi som kör i 120 oavsett väglag, det såg vi i fredag.  Men de fick så de teg den gången!

Nu ska jag lägga mig och försöka sova...det blir nog inga svårigheter för jag är såå trött.

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Jag önskar att jag kunde pigga upp dej lite men jag vet inte hur?

I morgon får jag besök av Isak som reser ända från Norrland för att komma till mej och bli trimmad. Nja, riktigt så är det inte. Husse har ju ett ärende hit också. Men sådant piggar upp mej, att träffa långresta underbara hundar.

Tur att du en gång i tiden invigde mej i Springerklanen.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback