Ont och trött

Trogna vänner vid diskbänken!

Nu har jag ont snart överallt och värre blir det tydligen hela tiden. Det gör ont i lederna, ömmar under fötterna och ny kommer hudsmärtan som jag haft de senaste gångerna också. Det käns som när man hade påssjuka om någon är så gamma att den vet hur det kändes?! Jag är det...tydligen för jag känner det så. Hur som så är det väldigt ömmt och jobbigt. Sedan är jag såå trött och vill bara somna hela tiden som i kväll med kaffemuggen rakt ner på byxorna och i soffan...tur det är skinnsoffa!! Brukar säga att det är bra när man har hundar i soffan men det gäller även för skruttiga kärringar också har jag märkt.

För övrigt har jag inte gjort något speciellt denna dag...tror jag...tvättat några hundfällar i maskinen och några handdukar som är stora och bra att lägga på golvet innanför köksdörren när blötdjuren kommer in för att torka. Rolf skulle ta bort flugdörren i kväll men vår diskmaskin har varit på verkstad och kom tillbaka i kväll så det blev inget av med detta. Det får bli i morgon i stället. Det börjar bli blött och fina svarta tassar på golvet när alla är på plats och det blir ju så nu när Susanne börjar jobba och Emelie har åkt till sin studieort...som jag just nu inte kommer på var den ligger.
Annars har det ju varit 2 x4 fötter mindre när hon haft Stella hos sig och tränat agility. Stella älskar att få jobba och det händer natruligtvis mycket mer för en hund med mycket vilja att jobba där än här... Rolf sa det också när han gick med henne i spåret att oj vilket drag det är i henne, hon har inga tveksamheter till att jobba. Det hon vill göra gör hon med HELA kroppen....inget halvdant där inte!! Så nu har Susanne lovat att hålla igång träningen med både Kinna och Stella medan Emelie studerar....hej och hå hur ska detta gå ;-))

Sus kanske ska börja  träna konditionen, för det lär hon behöva sådan fart som det kan bli ibland...t.o.m. på Kinna de dagar hon inte är purk eller så. Idag när Susanne kom för att hämta henne, hon har bott här över helgen så prata hon inte för nu är hon sur i några dagar för att hon blivit lämnad här över helgen. Det är så typiskt henne och hennes mor Toffie, de kan bli så sura och verkligen psyka en för att de blivit bortlämnade...lilla tokiga hund. Nej nu måste jag läggar mig för ögonen går i kors. Har sovit här på soffan några timmar, men en riktig säng kan aldrig ersättas av en go säng!





Kommentarer
Postat av: Kitty och Texa

2010-09-01 @ 10:35:55
Postat av: Kitty och Texas

Ja mamma Toffie har lämnat mycket bestämda och egensinniga barn! Men det är mest charmigt! ;) Tack för Grattiset på bloggen! :) mmm, banankaka!!! ;) Kram på dig!

2010-09-01 @ 10:38:51
Postat av: Susanne

Håller med dig Kitty! Det är ju detta som ger dem deras oslagbara personlighet eller kanske heter det hundlighet ;-))

2010-09-01 @ 20:27:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback