Äntligen tillbaka

Badglada tjejer

Heja alla vänner.

Nu tänker jag vara lite flitigare med skrivandet igen för i sommar har det varit extremt slött på detta område. Vet inte varför det blivit så här men mest har det nog med att jag inte orkat riktigt som jag tänkt...jag orkar aldrig som jag tänkt ... har så himla mycket jag tänker att jag ska göra. Det skulle blir vqlpträffar, grillfester...ja det finns inget stopp utom i min dumma kropp! Den sätter hela tiden stopp för alla mina braiga idéer.

Kan inte påverka det som jag vill och då får jag väl ge upp när det gäller just detta. Lägger in lite bilder från sommaren i stället för att bjuda hit er alla som jag skulle velat göra. Vi fick en sväng till fastlandet och Filipstad men lite för kort för det jag skulle velat hinna även där. Hade tänkt hinna träffa både Barbro och Elisabeth...men, men det blev inte riktigt som vi tänkt men bra ändå!

Jag fick träffa 2 av mina bröder, tyvärr var den 3 dje på tur så honom fick vi aldrig se. Jag känner att familjen blivit väldigt viktig för mig efter att jag blivit sjuk. Man tror alltid att det finna så mycket tid men så är det inte alltid som vi lärt oss allt mer och mer. Livet är fullt av överraskningar, både tråkiga och roliga.
Resan gick i alla fall bättre än jag vågat hoppas så chansen att det kan bli en till har ökat. Nästa planerade är till lilla Tildes 1 årsdag i sept. Presenterna är redan inhandlade...för jag har svårt att hitta stoppknappen när jag går in i en leksaksaffär. Min bror Jan och jag hittade flera roliga saker och han är likadan som mig så vi hade en trevlig stund i den stora butiken. Rolf kom in en gång och suckade...vi sa att han kunde gå ett varv till på "bilbutiken" den jag är glad att slippa. Jag köpte faktiskt en docka som hon inte ska få nu utan den ska ekiperas först...även där stora plander som bygger på att jag orkar sitta vid symaskinen. Sedan såg jag ett fint dockskåp som jag tänkte Rolf skulle kunna snickra i hop... Hur det blir med det vet jag inte men orkar jag så kanske...det vill nog till att stickan är vass, så jag kan putta på han om det ska bli något. En docksäng hade han lovat göra men då var det någon som sa att det finns fina på IKEA och då kanske han slipper just det...vilket då ger tid till ett dockskåp i stället...kanske.

Hur mår jag nu?? Fick cellgift 5:e omgången förra torsdagen och i går började det kännas av på riktigt. Idag mår jag rätt skit, jag har ont överallt och önskar nog mest att jag kunde krypa under ett täcke...eller något liknande. Huden är så öm på överkroppen att man inte vill stöda emot den. Sedan är jag snurrig och har huvudvärk men bara i bland. Jag mår illa eller ...inte direkt illa utan mer olustigt... Hur som helst så känns det som jag inte orkar med i bland men samtidigt vet jag ju att jag måste och att jag klarar detta med för det är rätt okej ändå.

Läkaren som jag träffade förra veckan sa att detta cellgift klassas som ett av de tuffaste och när jag då beskrev min tidigare upplevelse av cellgift så sa han - Då ser du detta som en lätt smekning på kinden! Ja typ så svarade jag!

Nu hoppas jag naglarna ska sitta kvar på fingrarna. Har målat dem för att stärka dem lite och framför allt slippa se hur hemska de ser ut. Rolf fick göra debut i nagellacksmålning! Det skedde under stor protelst men funkade till slut och blev bra.

Nu lägger jag in bilder så kan den som vill titta och ni andra strunta i det.








En ny bekantskap fick vi genom Bengts och A-L nya (Bracco Italiano) "Ceder" och visst  var det en väldigt trevlig hund men för mig stärker sig springern bara mer och mer ju fler andra raser jag träffar. Den är så sund och oftast frisk även om det naturligtvis händer tråkiga saker även där. Men med tanke på många andra rasers negativa fel så ...ja hejja springer! Jag älskar denna ras!! Men det är  spännande med nya bekantskaper både vad gäller hundraser och människor! Sally dyrkade Ceder som en humla vid honungen...OJ så fin han var sa hon!




Rolf och Anna-Lena + min blombänk som Rolf tillverkat efter min ritning. Blev perfekt och förhoppninsvis för hundana i höst och vinter när blommorna är inplockade.

Bengan jobbar extra som trädgårdsmästare! Lönen består i mat och logi.




Kajsa och Selma tillsammans med Sally


Mamma och Pappa


Kommentarer
Postat av: Mikaela Åhlin

Hej!

Vilka fina sommarbilder det har tagits i sommar!

Va tråkigt att du mår som du gör men bra ändå att du har något att se framemot (Tildes ettårsdag) och ännu mera kanon att presenten redan är inhandlad, bra att ligga steget före :).

Med oss är det bara bra, Hanna växer så det knakar och kommer med nya ljud från hennes lilla mun för varje vecka som går, hon är hela 4månader nu och är riktigt med.

Ha det så bra och ta hand om dig, kramkram!

Postat av: Tinas Fibromyalgi

UNDERBARA bilder du har satt ut!!! Dom blir jag glad av ;)) Roligt (om man nu får säga så) att Du klara den starka dosen av cellgifterna, mindre roligt att du inte klarar allt du vill gör, men det är bra att kroppen säger nej till detta även om det blir tråkigt för dig!



Du skall spara på dig så du orkar med resan till Tildes kalas, bara njuta av det goda, precis som bilderna visar med trevligt besök, hälsa på mamma o pappa och barnen dina Maja och Lina med familj!!



Nog är det så att när ngt händer i ens liv så blir ens egna familj, släkt o dom riktiga vännerna mera betydelsefulla!!! Den energin man har lägger man på det nära och kära och liksom suger på det gottaste!!!



Apropå Bengt o anna-Lenas bracco så kommer även en bracco till från samma kennel till Maine med knl Ruel's. Själv har jag inte pratat med henne så jag vet inte hur det går med springrarna där, men hon har en bracco från samma knl som Anna-Lena o Bengt har.



Många ömmande och värmande kramar till Dig ulla-Britta och Rolf från mig o Tomas med familj <3<3<3

2010-08-11 @ 06:47:14
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Maja

Smygfoto på mormor och morfar som vanligt! Trevligt att ni fick en trädgårdsmästare! Han såg ut att behöva va lite i solen... hela Alva fick ta på sig solglasögon, tur att de var förberedda sen jag var där!

2010-08-11 @ 17:52:13
URL: http://www.wedd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback