Läkare

Nu har jag äntligen fått en "egen" läkare och hon heter Nina! Det känns så skönt, hon både lyssnar och tar tag i saker. Nu till att börja med ska min nya "tungandade" känsla utredas med en rönten först. Sedan säger hon att alla mina symtom med ryckningar, skakningar...smärtförflyttningar runt om i kroppen, ja allt är pga mina höga doser av morfin- ja allt utom smärtorna beror inte på doserna. Jag står på höga doser som ändå inte gör mig smärtfri och det ger i sin tur alla dessa biverkningar. Allt detta har alla de andra läkarna bara sagt att de inte vet vad det kommer av??!! Men hon visste direkt att det var pga av morfinet mm...hon känns som en sådan läkare som är "besvärlig" för hon blundar inte för det som är jobbigt utan tar tag i allt. Hoppas nu hennes teorier om mina reaktioner håller i sig och att det går att göra något.

Hon ska när lungan är utredd försöka hitta ett annat sätt att smärtlindra mig. Hoppas det ska gå bra för det skulle vara underbart att få bli av med lite eller alla mina smärtpiller. Tänk att kunna få ett huvud som hänger med och inte är totalt snurrig hela tiden.

För övrigt har dagen inte bjudit på vad gårdagen gav av sol och en klarblå himmel...det ligger ett vitt tunnt lager av snö på gräset och mina nyplanterade blommor! Hoppas de överlever för snart regnar det bort och sedan hoppas jag solen kommer tillbaka. Skulle vara trist om de dog innan jag fick se på dem.

Oj nu ringer det på dörren! Det var POSTEN, kors i taket. Trodde inte de fick leverera paket längre, det brukar alltid komma med godsbil eller så får man hämta på macken eller Konsum. Nu fick jag en massa saker som jag och några till har beställt - Mona till exempel, nu kan du komma och hämta det som du väntat på så länge!

Nu ska jag öppna och kolla om det jag beställt har kommit. Tack för tipsen om "bajsplockare" och ni som är intresserade kan hitta den här: Granngården +
http://www.horze.se/stall/stall/Godselplockare/50218

Kommentarer
Postat av: Cristel

Hej U-B Vad skönt med en egen läkare för dej. Stort tack för att du titta in på hemsidan, du Spike är med

men jag ska inte förstöra sidan med en bild på mej.HaHa.

Jag hoppas att blommorna klarar sig så du får njuta av dem länge.

Massor av kramar från Cristel

Postat av: Jhenny

Hej,

Ville bara sända en kram från ett Stockholm där det omväxlande snöar/regnar, man kan inte tro det är sant, nu i slutet av April.Estelle kryper i blixtens hastighet och vi har köpt en mysig innebur till Nellie, hon kan behöva ett "tvibo" ibland eftersom Estelle har stor men oöm kärlek till Nellie som inte uppsakattar hårdhänt gullande. Vi kommer ner till vårutställningen, ska dock inte ställa spaniel/retriver utan tax, ja du förstår, Pers odåga Donna, det är en riktigt liten charmig dam. Han har lovat att mata extra och koppelträna, kan bli en syn för gudar, hehe. Jag är så glad för din skull att något som borde vara så självklart (en egen läkare) verkar ha ordnat sig. Ta hand om dig och njut av våren...så kommer vi förbi i maj.

Kram Jhenny

2010-04-22 @ 11:57:10
Postat av: Siv Ödlund

Vad skönt att du verkar ha fått en bra läkare.

Håll fast henne!



Är lite dålig på att kolla in din sida just nu. Det är mycket med utställningen.

Idag har jag fixat till ännu en domarändring (på några retrieverraser den här gången).

Hur ofta får man 2 domarändringar på en så här liten utställning?

Men allt har ordnat sig till det bästa.



Kram från Siv!

2010-04-23 @ 00:06:00
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback