Brett på bredden...

Nya datorn har på något vis ställt om sig så allt ser brett ut och vem vill se något som är brett...inte oss själva i alla fall. Jimmie(Linas man...känns konstigt att säga/skriva) ska gå in via sin dator och förhoppningsvis fixa det åt mig. Det är så jobbigt när det inte är som det ska med maskiner av olika slag.

För övrigt har Susanne varit och köpt en flaska Molkosan (hälsokost) till mig idag för min tunga kändes så konstig och när jag tittade så var den jätte svullen och mitt i gick en djup skåra på 5 mm ...jätte äckligt. Det konstiga är att det inte gör ont utan vara känns äckligt, svullet. Men tack vare deta fantastiska medel har skåran krymt och det känns inte riktigt lika tjockt i munnen. Visst är Molkosan speciellt och jag förstår att man tycker det både luktar och smakar illa men man vänjer sig. Jag tycker det är rätt gott när man vant sig och sedan ger det alltid ett bra resultat på "svampiga" saker på både människa och hund.
Det började med att vi gurglade med det när vi hade ont i halsen och många, många gånger har det tagit bort det onda så vi brukar försöka ha det hemma i kylskåpet. Men i dag fick en av mina "änglar" fixa en ny flaska till mig. Får väl se vad läkaren säger på måndag, kanske finns något annat som är ännu bätre men det tllhör ett av biverkningarna som kan bli av cellgiftet. Som jag gör uppehåll med nu sedan i torsdags och ska vara "ledig" från 1 vecka.

Nu är det dags att lägga sig och lyssna på ljudboken - hoppas det går lättare att somna i kväll. I går fick jag gå upp flera gånger för det gjorde ont.



Stolte morfarn passar dockan som sover på köksbordet...det bästa man har sätter man på bordet...eller hur är det man brukar säga?!? Vovvarna var väldigt försiktiga med henne men för att hon inte skulle behöva tvättas allt för mycket fick hon sova på ett ännu så länge säkert ställe. Jag skrev att hon var 5 v när hon var här och det var ju helt fel för hon blev ju 8 veckor, stora  tjejen!


Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Ja det kan man förstå att morfar (och säkert mormor också) är otroligt stolta över sitt barnbarn. Hon är väldigt söt.



Håller tummarna för att du ska få ett bra besked på måndag!



Kram från Siv!

Postat av: Marie Lu

Tungproblemen låter inte roligt. Hualida!Håller med! äckligt! Molkosan, aldrig hört talas om men vad bra det är när det finns medel att ta till.Blev nyfiken, ska hasta in på naturapoteket nästa gång jag är på stan. Munnen kan ju vara svårläkt pga av att det är svårt att hålla torrt :) fuktigheten. Du får gå med tungan utsträckt om det blir värre ;))skämt åsido! :)

Vad fin hon är Lilla T! så mycket hår så jag tror hon kommer att kunna ha små tofsar till midsommar :)

Det är värre med morfar ..där blir det ingen tofs till midsommar ;)

Kram Marie

2009-11-15 @ 07:04:17
Postat av: Pernilla Å

Nog för att hundarna är bland det bästa jag har, men, på bordet får de inte vara. (Får inte, sen finns det de som är där ibland och kollar lite i alla fall.)

/P

2009-11-15 @ 13:25:02
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Marianne Clémentz

Såg alla bilderna först idag. Tilde är verkligen jätte jättesöt och det är klart att hon ska sitta på bordet!

2009-11-15 @ 17:15:06
Postat av: Tina

Så fin och stolt han ser ut Rolf, morfar och allt!! Med all rätt och även du Ulla-Britta ser ut som en tupp eller höna kanske, nä du ser ut som en stoltaste mormor på denna jord!!!! Så härligt att se den söta Tilde på bild!!! Härligt att du har fått njuta av några intensiva dagar med familjen och Tilde!!!



Detta med tungan låter inte alls roligt, hoppas det ger med sig!! Skall tala om att jag kunde inte ens läsa utan fick liksom inte ihop orden det du skrev och jag läste och läste och fick inte till vad för slags problem du hade och vilken kroppsdel det var, sedan när jag till slut fick ihop det Tuuungan och inte något som är tungt som man kan skriva tunga saker, du vet Ulla-Britta jag fattar noll nu för tiden. Det är värre än någonsin just nu!

Funderingar och tankar far runt som en karusell i mitt huvud. Detta med Depp verkar smittsamt ;) kan man vaccinera sig mot sådant ;)



Många kramr till Dig Ulla-Britta och hälsa Rolf så mycket och ge honom en kram från mig och han ger en kram från mig til Dig!!!



Vi hörs av!!



Kram Tina

2009-11-15 @ 21:53:39
URL: http://www.lordcaalveerts.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback