Nu är det vinter

Idag har vi varit ute och åkt rullstol i snö för första gången och det var både kallt och skönt. Hoppas det kunde få vara så här nu fram till jul. Men det vet vi ju att det inte kommer att vara för det brukar bara vara någon dag och sedan slaskar det igen. Men har man tur så kanske det kunde vara över nästa helg så det blir lite fint till julskyltningen.

I dag hade vi besök av paret Franzén och det var väldigt trevligt. Jag hade gjort en äppelpaj...vad annars, här bjuds bara på äppliga saker...och den var annorlunda men god. Den hette nog föresten Annorlunda äppelpaj - jag hade gjort ett prov i ena kanten där jag strödde kanel-stod inget om kanel i receptet- och det blev nästan slagsmål om denna kant....ja det var väl lite överdrivet men vi kan väl säga så här att det blev inte sämre av kanelen.

Jag fick en hel påse med lingon så nu kan jag få göra rårörda lingon och även garnera med lingon...perfekt!!

Birgitta gick ett viltspårprov med Isak idag för Rolf men det gick tyvärr inte så bra men bättre lycka nästa gång. Det var gräns till att det skulle gå att göra spåret för snön men var okej här i våran skog. Snön varierar kraftigt från olika ställen här på ön. I När finns ingen snö medan de på Näs tydligen har 10 cm. Hoppas Isak vill ta och landa med alla fyra tassar i marken någon dag... Sally och Isak hade väldigt roligt och jag tror Sally är tröttare i kväll än vanligt. Hon är snäll och mysig här hon ligger i soffan bredvid mig. Tänk om hon kunde vara så här lite oftare...vi kanske ska skaffa en lekkompis!

Jag mår bättre idag, har höjt grunddosen av morfinet och jag hoppas det gör susen. Det visar sig nog i morgon om det fortfarnade då håller sig lugnare så kanske det kan vara så. Sedan måste jag nog ringa och diskutera saken med dem på onkologen ändå. Kan ju vara bra om de är informerade om vad jag gör, även om de hittills godtagit alla ändringar jag gjort på egen hand. Men det känns bättre om de sagt ja till det jag gör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback