Tisdag

Hållå där ute i regnet! Antar att det regnar hos många eller är ruggigt kallt i allafall till och med för er inte BARA för mig! Jasså du Jörgen, du orkar fortfarnade läsa....trotts din höga ålder;-) (han är en retsticka för er som inte vet!!) Han är inte bara pappa...(har ni glömt tandläkaren i reklamen?...)utan också ägare till en CHAMPION-Chaplin en av de vackraste på jorden...finns som väl är ganska många av dem.

Här är det full rulle, åtminstonde på Lina och Rolf, jag hänger på så gott jag kan och har just vilat i 3 timmar för att kunna fortsätta dagen. NINA inte Tina som jag skrivit, utan att tanka på vad jag skrev, Teos matte ska komma och visa fina pojken även för Lina ikväll. Hon (Lina alltså)har lovat baka Brownies till kaffet, med mycket choklad i.

Nu ska jag gå ner och hjälpa Lina med maten. Hon har beställt steksill med lök och grädde-gott!! Rolf ska nog börja lägga in golvet i hallen i kväll, spännande. Jag mår så där, ganska bra men lite trött som ni förstår av sovbehovet. Lina tycker jag ser rätt pigg ut men kanske lite tröttare på ögonen än i sommar...beror väl kanske mest på ökade doser av morfin. Vi var i stan i går och handlade lite då blev det ingen riktig sovstund utan bara i bilen medan Lina gick 1 timme med vovvar i skogen. Det är nog därför jag känt mig lite konstig och extra trött idag, det brukar komma efter. Värre än ett litet barn! Jag blir gnällig om jag inte sover ordentligt;-)

Nej nu har hon väl snart fixat maten själv...fast hon kan själv, hon är duktig tjej, det har hon efter sin mor!!!

Domaren var blind och förstod inte hur vacker hund Stella var...hon behövde mogna... Ja, ja dessa domare, aldrig är de nöjda eller inte i bland i allafall. Då får vi svära lite över deras okunnighet och sedan glömmer vi det igen! Bättre lycka nästa gång men vi får grattulera familjens andra hund "Frallan" som blev 3:a i sin klass med HP!! Dessutom blev halvsyster "Honey"(Stellas syster) 5:a bästa tik på ett annat ställe för en annan domare som förstod att uppskatta en vacker hund-GRATTIS till er och barnbarnet Mathilda blev 2:a i sin klass m HP!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Hmmm, det låter som om man ska komma och fika en gång till idag. Nybakta kakor är alltid gott.

Postat av: Siv Ödlund

Grattis till fina resultat!
Vi åkte aldrig iväg till Ölandsutställningen (som vi anmält till) utan stannade hemma i lugn och ro istället.
Fick Kajsas höftldesresultat idag (B), så nu kan även hon få ge sig ut på agilitybanan. Det är nästan så att springrarna skulle kunna bilda lag på någon agilitytävling.
Kram från Siv!

2007-09-04 @ 20:53:54
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Kattis

Hejsan Ulla-Britta!
Har skrivit en uppmaning till alla Rindi valpköpare ;) i Er gästbok.
Synd att inte domarna förstod bättre angående Stella, men hon kommer igen flera gånger om och man hoppas att även Ajax visar sig på utställningar eftersom har ser så stilig ut där han ligger ner innan eller efter flytten;)
Skönt att Du har Lina hemma så Du får njuta;) ;)
Hoppas Ni kan njuta av det gamla hundrummet som blir som nytt och visst är det underbart att se ett nytt rum!! Man blir så glad av nya färger och nya saker när det har kanske varit gammalt och slitet;)
Jag har börjat att cyklat igen efter 20års uppehåll, det är helt underbart!!!
Så stackars Nanne och Knatte få sig en tur varje dag i lagom takt och lagom mängd för att vi inte skall ta ut oss i förskott;) Herregud, man får ju ont där bak efter sadeln, första gången jag cyklade och då hade jag min gamla sadel som var från 20år tillbaka och då var det "bara" hårdplast och ingen fyllnad i, så jag kunde knappt sitta på 3 dagar...Ha ha haaa;)
Men skam den som ger sig så jag köpte eller Micke (Cecilias kille) köpte en ny sadel till mig så jag kunde cykla igen. Tomas har rustat upp min cykel eftersom den var gammal och rostig efter 20års träda. Det är tur att man har sina underbara karlar till hjälp ibland, eller var säger Ni killar?! ;)
Jag skall jobba ikväll och imorgon å jobbar jag natt på Kulturnatten (hur dum får man bli som jag, det blir hur mycket jobb som helst) och sedan jobbar jag natt på söndag igen. Skall till röntgen på måndag mitt på dagen så får vi se hur det blir....
Sköt om Dig och Trevlig Helg till Er Alla- Rolf, Ulla-Britta och Lina och till Alla Er därute som läser denna blogg!
Kram från Kattis

2007-09-07 @ 08:55:44
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Lisen

helloj där ute på södern.
har inte hunnit varit inne och nosat runt så mycket, det har varit utställningar varje helg sen juli månad, mycket resor med denna hemska båt, som jag avskyr mer och mer.
Vi har nu fått en KORAD Tjh Such i familjen lilla Wille pojken, som även hunnit bli Bis 2 på en utst i simrishamn, det har blivit mycket Bir , så det har varit värt allt farande, gladast blev jag nog nu i helgen då jag var på Sofiero med Mopsfisarna och mi egenuppfödda lilla fis slutar som BIS2
valp, då kom det en och annan tår, min lilla sat och dampunge orkade sköta sej hela dagen i denna enorma konkurans, 2 uppsamlingsringar med valpar, det bara kryllade av dom i stora ringen.
Men det är ju samma goa man tar med sej hem oavsett hur det går.
Hoppas jag kan få komma över och se nya rummet, här behövs lite inspiration så vi får något gjort, har inte blivit så mycket med allt farande över pölen.
Syrran väntar på besök från er, lillen har ännu inte fått något namn, så typiskt, hoppas han är döpt innan han börjar skolan, man får väl ut och domdera lite?? skämt åsido jag är så förkyld så jag vågar inte åka vare sej hit eller dit.
Hoppas ni får en skön vecka med dottern, många kramar från oss Lisen med flock

2007-09-13 @ 17:40:49
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Lisen

Hej igen.
Nu har han även blivit dansk champinjon wilson killen.
Hoppas ni har det gott därute.
Kram från oss
Lisen nybliven Volvo ägare igen

2007-09-16 @ 17:08:35
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback