Onsdag en ny dag

Igår blev det inte mycket med något, dåligt humör och ont...eller ska man skiva dåligt humör pga ont...för det var ju så det var. Trodde det skulle bli så mycket bättre i går, kändes så på förmiddagen...som att det var bättre men sen blev det värre igen. Händerna eller handfaltorna och fingrarna var domnade dagen innan också och jag tänkte ringa om dem i går men så tyckte jag det kändes bättre...men när kvällen kom var det värre än tidigare.

Jag gick svärande till sängs en stund, orkade inte med mig själv. Sen väckte Rolf mig vid 19.30 och undrade om jag ville se djurprogrammet på 4:an och få kaffe. Det ville jag så jag släpade mig ner efter en stund och såg typ halva. Sedan kunde jag inte pratat utan att börja böla...om ALLT..men det lugnade sig till slut. Ni förstår kanske varför jag inte ville prata i telefon igår?! Inge kul alls. Orkade liksom inte med varken mig själv eller speciellt någon annan.

Man önskar det fanns ett meddelande man kunde lägga in på svararen att ringa på egen risk! Det kunde vara olika nummer för olika nivå på humöret. Igår var det en 10:a=värsta och tyvärr är det inte mycket högre idag. Jag väntar på att distriktan ska ringa och det ringer hela tiden andra som jag inte vågar svara på. Vet ju hur det ser ut när de stressade ska ringa sina patienter...svarar man inte hamnar man längst ner på listan igen. Så därför är jag inte träffbar!

Måste även ringa om mina händer och fötter till Onkologen för de är fortfarnade helt borta. Väldigt obehagligt. Jag är van vid att de är bortdomnade och surrar men nu är det BORTA och att skriva är väldigt obehagligt för det känns som något man byggt på fingrarna som inte är kontakt i mellan. Ja, ja det blir väl bättre men lite måste jag väl komma för säkerhetsskull, kanske inte är "normalt". Hittar det inte på normallistan!
image2

Här får ni ett litet smakprov på alla blommor jag fått!
Nu ska jag gå ner och äta frukost för hon (distriktssköterskan)verkar aldrig ringa... Dora behöver ut, hon är så snurrig gamla tanten, jobbit när man inte själv mår bra. Hoppas på en stor förbättring till i morgon!!!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Grauning

Hoppas verkligen att det blir bättre. Det måste vara hemskt att ha det så. fina blommor är det i alla fall. Kram

2007-03-07 @ 13:52:00
Postat av: Anonym

Älskade gumman, lite muntert i allt elände, jag har blivit farmor igen, telefonen plingade i natt, så nu blev det 8 flickor och 3 pojkar, ett fotbollslag även denna gång, så nu är väl barnbarnen uppe i 50 st på 5 kullar, och flera på gång, problemet bara hur i herrans namn man nu skall hinna ha koll på dom alla??.
Sköt nu om dej och hoppas du får sova i natt.
Massor av kramar från oss alla
Lisen

2007-03-07 @ 19:21:44
Postat av: Lisen

Jag glömde ju en sak, kennelnamnet även klart på fc1, det blev som jag ville,och pojken kommer att få heta Chadna's Safir of Doc.
Hoppas nu bara du känner dej piggare i morgon.
Du måste ju komma och beskåda underverket, du kommer att älska honom, så jag bakar och bakar och väntar på storfrämande, jag vet ju att du älskar hembakat, och vem gör inte det??? MUMS
Nattikramar en trött Farmor

2007-03-07 @ 20:45:00
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Jag blir så bedrövad när jag ser hur du har det. Tänk om jag ändå kunde trolla bort alla dina plågor! Men jag hoppas att du känner att vi är många som tänker på dig.
Många kramar från Siv!

Postat av: Kitty

Hoppas hoppas hoppas att det är bättre idag! Kramar

2007-03-08 @ 09:03:14
Postat av: sissi

Hej Ulla-Britt!
Vill bara att du ska veta att jag tänker på dig.
Hoppas verkligen att du mår bättre i dag.
Kram från Sissi, Alva och Thea

2007-03-08 @ 14:31:05
Postat av: Susanne Wahlgren

Hej! Jag hoppas att du mår bättre idag torsdag, och att solen har skinit på dig idag. Kan tyvärr inte hämta Kinna förrän i morgon fast jag längtar efter henne, för Elinor har rymt till Visby med pojkvännen och Emelie går ju i skolan på fredagar den här terminen.
Kram Susanne

2007-03-08 @ 16:35:29
Postat av: Lisen Lundström

Tänker på dej, hoppas du mår bättre i dag.
Kram kram Lisen

2007-03-08 @ 16:35:44
Postat av: Marie

Vännen! Om man ändå kunde hjälpa dig. Är det djävulen själv som satt klorna i dig..lider med dig och hoppas verkligen att du mår bättre i dag...om ändå så vackra blommor kunde hjälpa.Kämpa på!
/ kram Marie

2007-03-08 @ 18:23:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback