Ons-Dagen före igen...

Men Siv -Bullhundar har vi redan:-) Å lilla mopsbäban Safir var supersöt som en liten leksakshund. Men hans något äldre "storasyster" Åsa är ändå den som jag kommer att minnas mest efter dagens träff - hon är en juvlig glad skit som inte sitter still en sekund, hon skulle smaka på alla ben och provbära alla mjukisdjur(som är ganska många just nu-Kristina har rensat barnens garderober på överblivna saker)helst allt på en gång. En valp efter henne kanske skulle vara något i framtiden... Tyvärr Kattis inte blev det några kort tagna, men matte kanske har något... Jag knäppte bara ett med mobilen och hur jag får den till datorn vet inte jag. Men det blir fler chanser för han kommer inte att flytta:-) det är en sak som är säker!

Nu ska jag lägga mig, invänta morgondagen och den så avgörande 3:dje behandlingen. Kan inte påstå att den vätskedrivande medicinen har märkts något större idag...men det kanske tar lite längre tid än vad läkarna trodde, hoppas kan man ju alltid.

Dora har åkt till Pernilla för att bo hos Puma & Marwin i några dagar tills jag mår bättre och kan gå klokt igen efter behandlingen. Kinna blev också hämtad och nu har vi bara 2 hundar här hemma, väldigt konstigt tycker både de och jag. Hoppas bara att Dora ska fungera hos Pernilla, hon har alltid trivts bra där med hela familjen. Men nu är hon både döv och lite svårt att hålla sig, blir lite annan situation både för henne och dem. Fungerar det inte får vi hämta hem henne igen, värre än så är det ju inte.

Jag har fått en rollator i dag, kändes som jag kunde hoppat över det men samtidigt - Varför...bara för att jag inte vill känna mig som en skruttig pensioner eller svårt sjuk.... det är ju bara att inse fakta och det är att jag har väldigt svårt att gå i 1-2 veckor efter behandlingen och därefter får jag väl gömma undan den i någon skrubb tills det är dags igen. Lika bra att man passar på när man blir erbjuden något som man troligen har bra användning av, om inte är det ju bara att lämna tillbaka den!

Nej nu stänger jag för idag. Ha dé!


Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej U-B
Och tack för en fantastiskt skön em hos dej, att man alltid kan koppla av till 100% känns som en gåva bara man ser huset erat, och inte att tala om när man kommer in, friden lägger sej som bomull kring hjärtat, och man glömmer alla måsten som finns hemma med alla djur och ständigt dåliga samvete att inte hinna med, samtidigt som jag vet att våra hundar får mycket mer än dom flesta, hur som haver så gick det att slappna av även fast dampungen var med haha, ljuvlig är hon den lilla dockan med glimten i ögat, full speed hela tiden , tills hon drynar in på kvällskvisten vid 19.tiden inget damp då inte, då kan det slå ner en bomb.
Kort är skickat till Mopsfantasten sånt ställer vi alltid upp på "ler" Mopsfantaster har alltid en speciell plats i hjärtat, att få in en Mops i huset är ju lika med att absolut ingenting är vad det nånsin varit och man blir fjollig så är det bara, dom kliver in över tröskeln, ser sej om här är jag, och intar ens hem med en sån självklarhet att man häpnar alla gånger.
Så Gösta då mammas gull som jag höll på att bli av med på besöket hos dej, ja inte kan man lämna bort prinsen inte, hur kunde jag endast tänka tanken, med eller utan stenar blir han kvar, men kan kanske lånas ut någon gång i bland, man kan ju inte räkna med att minstingen alltid kan ställa upp och vara hundvakt, och sonen som bor kvar på ön, tvärvägrar att befatta sej med sånt smått elände, får väl fria till hans fästmö hon avgudar nämligen Mops, så hon blev ju godkänd inför svärmor direkt.
Hoppas nu din dag i dag blir uthärdlig, tänker på dej ständigt. tack för en fanatstisk dag hos dej, hoppas du bara orkar komma ut till mej efter nästa behandling, och mysa bland mopsfisat springrar och rottisar, väntar på ett lass nya fyrbenta barnbarn som skall födas här nästa vecka, bara dom inte blir över 10 även denna gång, börjar få problem att ha koll på dom alla, kärringen börjar bli gammal kanske??
KRAM KRAM och hoppas Dora sköter sej, så du kan få lugn nu när du kommer hem
Lisen

2007-03-22 @ 07:06:01
Postat av: Siv Ödlund

Jo, visserligen har vi bullhundar redan. Men ändå... Dessutom informerade Mios husse om att även den här större varianten kan tänka sig att ligga i sängen. Fast då kanske man inte ska ha 3-4 stycken förstås. Inte om man själv vill sova i sängen samtidigt i alla fall.
Sänder dig en extra tanke idag under behandlingen och hoppas att det inte ska bli alltför jobbigt för dig.

Kram från Siv!

Postat av: Katarina.Wedholm

Hejsan Ulla-Britta!
Ja jag tänker på DIG denna dagen och tredje behandlingen! Skönt att du har två hundar istället så du kan få vila så mycket det går efter behandlingen.

Det är väl jättebra med en rullator att hålla sig i:D istället för att hålla sig i väggarna och dylikt!



Ja du Ulla-Britta jag har fått bilder på mopsarna och som du vet så sjönk jag som smör i en het panna. Jag blir alldeles tagen av dessa mopsar!!
Jag skrev till Lisen och Tackade för dessa underbara bilder, så jag fick SE dom Ulla-BRitta!!

UNDERBART och Tack Lisen för bilderna!!!
Skulle du Lisen vilja låna ut Gösta så vet du var jag finns:)) Han skulle få vara närmast mig;))

Jag håller också med Lisen vad gäller harmoni och den underbara atmosfären som finns hos ER Ulla-Britta och Rolf(du får berätta för honom om detta)! Så underbart trevligt hos Er!!!!

Jag önskar att jag var på Gotland för en fika hos Dig Ulla-Britta och för att krypa på alla fyra hos Lisen och sniffa på mopsarna;))

Som Du vet så finns du alltid i mitt tänkande:))

KRAM Kattis

2007-03-22 @ 08:27:24
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Pernilla Åhlin

Även jag fick en andhämtningsstund i Alva igår. Det är precis som Lisen säger, en viss avkopplande atmosfär. Skönt för min överfulla stressade hjärna. Men nu, idag är jag ledig tillsammans med Dora och mina två killar (så barnen såklart). Prinsessan Dora sköter sig exemplariskt, sover och äter och kissar (ute). Snart får vi besök av "Tuffe" som ska friseras lite sen drar vi till skogs..."de tre vännerna och jag.
Ta det lugnt nu och sladda inte omkring med Rullan.

/Pernilla Å

2007-03-22 @ 13:16:56
URL: http://web.telia.com/~u50307557/?D=A
Postat av: Carina

Behöver själv en rullator ibland. Min mamma har fått en som hon aldrig använder, "det har bara gamla kärringar" säger hon. Min mor är 86 år! Tänker som alltid på dig (er). Här är lugnt, inga som helst bråk. Det är som om det inte hänt. Du vet att vi håller alla tummar som går att du snart mår lite bättre.
Kramar!!

2007-03-22 @ 13:36:19
Postat av: Kitty

Hoppas hoppas hoppas att de har gått bra idag! Längtar också efter en bit banankaka på baksidan med er och hundarna! Kramar på er!

2007-03-22 @ 19:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback