Onsdag-snart torsdag

Nu är det mitt i natten och jag väntar på att Lina och Maja ska komma från båten med sina killar med sig! Ska blir så roligt att få träffa dem alla. Hoppas bara inte de får en chock...jag har förvarnat om min för dagen nya frisyr...eller vad man ska kalla det.

I morse när jag skulle tvätta håret kändes det som hela peruken satt i händerna-som när en hund fäller. Mycket och tjockt hår har jag men det bara rasade av...obehaglig upplevelse om än väntad. De trodde inte det skulle börja eller bli så kraftigt förrän efter andra behandlingen, om ens då tack vare ismössan.  Men den hjälper inte i mitt fall, det är helt klart nu. Jag ringde frissan och fick komma upp för kortklippning, det blev en liten kal fläck när hon höll på...så snart är väl allt borta.
Har fått en snygg peruk som faktiskt ser väldigt bra ut och som jag nog kommer att ha när jag ska ut bland folk, speciellt dem jag inte känner. Är jobbigt med alla undrande blickar...tror jag, jag kan ju inte veta ännu eftersom jag trotts allt har lite kvar. Peruk känns som att ha mössa på sig och det är ju poppis!

Nu kanske det inte blir så mycket bloggat medan tjejerna är hemma, sitter nog inte vid datorn då. Det kan man ju roa sig med annars. Däremot får jag väl passa på och be dem kolla så allt är väl med min lilla dator som jag önskar var en bärbar men det är den inte.

Nej nu ska jag gå ner och ge tant Dora lite nattmat, hon har fått diabetes och går numera på dietfoder. Antar att det är likadant med hundar som med människor att det är bättre med små mål och ofta, så jag gör så gott det går. Hon har ju inga problem med ett extra mål lite då och då...tyvärr blir det ju inga mazariner i fortsättninge, inte ens formarna.

Go natt säger jag nu men det betyder inte att DU får lägga dig nu...kanske läser du detta på jobbet och då är det nog inte så uppskattat av chefen. Jag vill inte bli anklagad för att uppmana till slöhet på arbetstid...



Kommentarer
Postat av: Siv Ödlund

Hej Ulla-Britta!
Ta du och ägna dig åt familjen så längtar vi tills vi får se ditt nästa bloggande under tiden (det har blivit riktigt beroendeframkallande)!
Jag börjar visserligen inte jobba förrän i eftermiddag. Men jag får väl ändå inte gå och lägga mig nu. Ska gå ner och väcka Jesper så han kommer iväg till skolan.

Kram från Siv!

Postat av: Anna-Lena

Hej!
Jag blev faktiskt lite orolig igår när du inte hade skrivit något. Har blivit en vana nu att starta datorn när jag kommer hem för att kolla bloggen. Fast nu vet jag att du inte "bloggar upp" (eller vad man nu säger...) på ett par dar. Det måste vara en läskig känsla att tappa håret. Men jag instämmer med vad någon annan kommenterade att "skönheten kommer ju inifrån". Va kul att töserna kommer hem några dagar. Rå om varann och ha det så bra! Marie och jag ska till Karlstad på söndag och ställa ut hennes "töser", det ska bli kul!!! Kram!

2007-02-22 @ 16:28:58
Postat av: Pernilla Grauning

Se det positivt. Du slipper fixa frillan varje morgon. Bara att kliva upp ur sängen, så är du lika snygg som vanligt. Du sparar också en massa shampo och balsam. Dom pengarna kan du köpa semlor för istället. Säg till brudarna att packa sig hit och hälsa på. Är hemma fre em och hela helgen.

2007-02-22 @ 21:40:31
Postat av: Ann Lundin

Hej igen U-B!
Förstår att det är jobbigt med håret....
Ha nu en härlig helg tillsammans med dina tjejer och deras respektive.
MVH Ann!

2007-02-23 @ 10:06:06
Postat av: Marie

Hej U-B!
När jag läser dina senaste inlägg så skäms jag över mina "i-landsproblem" några futtiga grå hårstrån som jag inte vill förlika mig med.
Du är så duktig som kämpar på!!
Min faster fick diagnostiserat bröstcancer för ca två år sedan..samma fysiska,psykiska elände med smärtor,jobbiga behandlingar,tappa hår,peruk mm
När hennes "mysse" kliade så tog hon till sjalar...hon var skitsnygg i dom...kanske något för dig.
Hennes hår har växt ut och hon tycker själv att kvaliten är mycket bättre nu... så ge inte upp..som man brukar säga"inget ont som har något gott med sig"
/kram Marie

2007-02-23 @ 10:46:21
Postat av: Lisen

Helloj i stugan.
Hoppas ni haft en trevlig helg med döttrar, och mågar"blivande" sitter på jobbet, snart lov.
Kram Lisen

2007-02-26 @ 07:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback