Lite avundsjuk

Jag brukar inte bli avundsjuk så ofta men nu är jag det lite...både på er som mår bra och er som åker till ett varmare land...det hade varit så skönt för min nu så ömma, värkande kropp! Fy va det är motigt just nu, det känns som jag bra gnäller men det skiter jag i för det gör såååååå ooooonnnnnnnnntttttt...........

Det hjälper inte vad jag än tar så känns det som hela kroppen är full av blåmärken. Tänk er att ni har ett riktigt ömt blåmärke och så drar ni ut det över hela kroppen. 

MEN igår fick jag ett samtal från en mycket glad valpköpare! Aina med Alva hade gått prov i anlagsklass - viltpår. Efter att hon gått ett "provapåspår" i veckan innan! Hur som så anmälde de till domaren att de ville gå och så i går var det då dags. De gick ett prickfritt spår från start till mål och domaren ville sedan köpa Alva...men så mycket pengar finns inte i denna värld svarade matte, men då får det bli en valp efter henne i stället...! Vi får hjälpas åt att meritera henne svarade den imponerade domaren! Hon hade under sina 12 år som domare aldrig sett en bättre, säkrare hund...oj, det ställer hemska krav på fortsättningen!! Men gissa om jag mådde bättre en stund i alla fall. Stella är en fantastik hund och hennes barn verkar inte falla långt från sin mor och dessutom har de en superhund till pappa...vad kan gå fel?? Antagligen mycket men det hoppar vi över eller hur, negativa saker orkar vi inte med, inte just nu i alla fall.

Denna bild fick jag någon gång under våren av Alva när hon och matte varit på tur i skogen.

En liten bergsget...


Nu är det dags för lite kaffe tror jag


Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Håller med dej helt och håller. Stellas barn är fantastiska på alla sett och vis.



Ni kan se en trött Alva efter sitt prov på "valpbloggen".



http://rindivalpar.blogg.se/

/P

2010-09-03 @ 11:15:42
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Lisen

Lite roligt måste berätta

Vår lilla Mopsflicka blev Bis valp i går på en Mopsspecial, massor av priser fick vi med hem, fint väder en riktig glädjens dag

Kramen

2010-09-05 @ 17:07:57
URL: http://www.chadnaskennel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback