Härliga tider

Hejja idag ska jag leva vidare länge!! Har träffat min favodoktor Nina och hon hade bara bra saker att säga. Tumörerna i levern hade minskat från 3cm till 1 cm och de minsta hade krymt till icke mätbara för kanterna blir luddiga och då blir det svårt att mäta dem.  Jag ska nu gå helt utan behandling så att kroppen får vila från dessa gifter ett tag. Ska röntgas om 2 månader om jag inte känner något innan. Sedan ska jag gå utan behandligt tills det på röntgen visar att tumörerna börjar växa igen. Det kan om jag har otur ta någon månad och har jag tur kanske upp till ett år...men jag vågar inte hoppas på för mycket men kanske upp till ett halvår hade varit väldigt skönt. Jag hoppas nu på att jag ska kunna gå lite mer och kanske till och med små promenader med hundarna, det hade varit underbart. MEN det tar nog ett tag innan alla biverkningar av detta cellgift har läkt från kroppen. Har jätte svullna fotleder, speciellt vänstra är jätte tjockt. Hoppas det försvinner snart och även att jag ska gå ner i vikt igen för som jag känner mig nu är jag helt uppsullen...av fetma känns det som. Men börjar jag gå ner så blir jag väl rädd att det är tumörerna som satt igång och växa igen.

Men nu kan jag åka till Malmö,  lilla Tilde och alla andra "barn" som vi har där...de stora alltså! Åka med lättat hjärta och inte behöva oroa mig för att det ska hända något.

I morgon ska jag packa och fixa inför resan på torsdag. Det är alltid en massa saker som ska göras även om vi denna gång bara ska ha Sally med oss. Bonnie, Mocha, Stella och Kinna blir vovvar hos Susanne och Uffe...hoppas de vet vad de gett sig in i fast det är ju bara 4 vovvar och det är nästan inget.

Kommentarer
Postat av: Cristel

Vad underbart att läsa, hoppas att det håller i sig länge länge. Jag önskar er båda en underbar resa till Skåne.

Kramar i massor hälsa till värdens bästa Tilde och hennes föräldrar.

Från cristel

Postat av: Lisbeth

Underbart! Hoppas ni får en härlig resa! :)



2010-09-14 @ 22:20:12
URL: http://www.bettans-place.blogspot.com/
Postat av: Birgitta

ha det bra på utflykten och hälsa till det lilla barnet och de stora också, sen kommer jag och hälsar på när du kommer hem till ön igen :)

2010-09-15 @ 08:07:57
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Aina Fröjd

Vilka härliga nyheter !! Jättetrevlig resa önskar jag er !



Kram :)

2010-09-15 @ 08:13:37
Postat av: Barbro

Va skönt för dig ! En underbart vacker ros på bilden, förstår att bilden förmedlar din känsla.

Kramar från Barbro

2010-09-15 @ 09:10:16
Postat av: Marianne Clementz

Underbara nyheter! Ha det så kul nu hos alla barnen!!

2010-09-15 @ 20:07:22
Postat av: Lisen

Då måste vi ju ses om du orkar, hanna jobbar i Malmö, vi har bara några mil dit

Kramen Lisen

2010-09-16 @ 10:31:54
Postat av: Ingvor

Underbart önsker dej all lycka. Ha en trevlig resa.

2010-09-16 @ 17:44:19
Postat av: Ingvor

Fantastiskt. Ha nu en trevlig resa och njut.

Kram Ingvor

2010-09-16 @ 17:46:38
Postat av: Siv Ödlund

Håller tummarna för att det braiga ska hålla i sig riktigt länge!



Kram från Siv!

2010-09-18 @ 17:10:58
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Anna-Greta

Vad härligt att läsa din blogg, så skönt. Instämmer med ovanstående, hoppas det braiga håller i sig.

2010-09-19 @ 20:05:47
URL: http://www.pomberlys.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback