Datorer....


Varför gör de inte som jag vill att de ska göra.......... Jag har inget fotoprogram som jag kan på den här lilla datorn och tänkte jag skulle göra bilderna klara som ska skickas på den men inte går det heller! Den stänger av sig och startar om när jag sätter i skivan med bilderna på. Man kan bli galen för mindre. MÅSTE FÅ TILL DET för snart är det för SENT....

Hur som så var vi i skogen en stund igår em...mot kvällen, efter att jag sovit i ett par timmmar. Vi hittade lite trattkantareller som vi rensat idag...jag inte så mycket men lite har jag hjälpt till. Nu ska de ligga på tork och lukta inte så gott men vad gör man inte för dessa godsaker som är så härliga att ha senare i vinter.

Jag hade en pall "en-sån-där-liten-med-tyg-på-stålrör" för att sitta på tänkte jag men det visade sig att lungorna blev för hopklämda...berodde kanske på att magen är för stor?! inte vet jag. MEN det funkade inte utan jag slängde mig bölande ner på knä i den blöta mossan och snörvlade över hur jävligt livet kan vara...och ni kan tänka er hur mycket bättre andningen blev av det! Ja, men till slut släppte det och jag kunde välja på att gå till bilen eller krypa runt i skogen på alla fyra! Vilket skulle du ha valt?? ....nej inte jag! Jag har en så kallad "envisegen" som även denna gång tog över och valde krypandet. Så till slut hade jag fått ihop en hel del i korgen som jag använde tillsammans med pallen som kryckor för att hålla undan gräs och även för att ta mig upp och ner i mellanåt.
Det hände lite annat hit och dit också men det tänker jag inte berätta här och nu!

Efter att jag tagit mig pustande tillbaka till bilen så satte jag mig där för att vila medan Rolf tog hundarna på en ordentlig tur innan vi åkte hem. Bonnie kom tillbaka till bilen 2 gånger för att kolla var matte var och jag lurade henne båda gånger. Satt helt stilla och det köpte hon tydligen för hon sprang tillbaka till Rolf igen. När vi väl var hemma lämnade hon inte mina fötter på hela kvällen. Kan kanske bero på att vi hade tryffel till köttet vi åt och det  älskar hon. Synd att hon är så gammal och jag så klen för hon hade nog blivit en perfekt tryffelhund.

Har sovit skitdåligt i natt för andningen har varit jättejobbig. Har varit uppe flera gånger och hissat sängen(tur att jag har en sådan)upp och ner hur många gånger som helst. Det bara rosslar, piper och tjuter, ibland tror man inte att det finns någon luft att få. Sedan släpper det och blir bättre för en stund, sedan startar det igen.

Nu ska jag sova en stund och sedan försöka kolla på bilderna igen!
Skriva några brev som jag har dåligt samvete över att jag inte gjort...samvetet som alltid sitter där och hackar mig i huvudet...tur man har trä skalle! Lätt att laga...

Kommentarer
Postat av: Lisen

Men lille vän du får väl ta det lite lugnt

Kramen

2010-09-26 @ 16:30:43
Postat av: Susanne

Tokfia!! Rödgul trumpetsvamp tror jag om jag nu ska vara näsvis ;-)Men goda är de. Fick en bild från Emelie på en tallrik med riktiga kantareller som hon plockat i Nybroskogen. Blev jättenervös så klart, att hon skulle gå vilse utan mamma den här gången, men den smarta hade ju tagit med sig gps:en. Nån dag senare kom det en bild från Halmstad med en skinande stolt Elinor (min egen asfaltsblomma)med en kantarell i handen, även hon hade hittat ut i skogen. KRAM

2010-09-26 @ 19:27:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback