Går

Dagens stora händelse är att Tilde tagit sina första steg på egen hand. Hon har tidigare ställt sig upp mitt på golvet men inte vågat gå så till jul kommer det att vara full fart på lilla fröken. Då får hundarna jobbigt om hon nu kommer att bry sig. Det blir väl Sally som kommer att ligga mest risigt till för hon kan inte låta bli att vara med överallt. Annars är det Mocha som brukar vara mest poppis hos de små.  Vi "Skype" pratade med BF s lilla Elsa i tisdags innan vi åkte till stan och hon ropade genast på Mocha och sedan på Sally. Bonnie som gillar småbarn är det ingen som ropar på....fast hon börjar bli gammal och har inte samma ork längre så kanske ska vi vara glada för det.

Oj va jag längtar till julen och lilla Tilde, mormors lilla gullunge! Jag blir så lycklig när jag ser henne. Lina brukar skicka små film-mms på telefonen. Det är så kul att sitta och titta på, många, många gånger.

Helt uppenbart att jag lyckades få er alla att tycka till på det jag skrev senast om läkare o.s.v  Kanske skrev jag lite för hårt om henne....fast nej, det var så jag upplevde det. En vän var till läkaren(vårdcentralen) häromdagen och den läkaren kom in och ställde sig nära henne med armarna i kors och frågade -Ja ha och vad är du här för?...typ... Hur kan en läkare som jobbat i massor med år ha ett så dåligt kroppsspråk!? Han borde för det första inte jobba när han är så oduglig om sig själv, hur ska han kunna hjälpa andra. Det är väl inte för utan som han tidigare jobbat som kirurg...då sover de flesta och han behöver inte prata med patienterna. Jag har själv råkat ut för dessa läkare många gånger genom åren. Hon kändes redan där att han nästan hotade...och då blir väl alla lite av en blöt fläck... man glömmer allt man ska säga och själv tar han över allt och så var hon friskförklarad av INGET fast en burk piller i näven ...varför om han anser att hon är frisk?? Det låter helt bakvänt i mina öron och inte ett enda blodprov togs fast hon påtalade att det var flera år sedan någon kollade. I just detta fall handlar det om hjärtat och det är väl inget man ska nonchalera...tycker jag i allafall. Sedan är det normalt att de vill att man ska komma tillbaka så fort det spår fel och förhoppningsvis hinner man då reg.det med ekg. Till mig sa de att om mitt rusande varade mer än 15-30 min skulle jag till akuten, inte vänta.

Fy va nojjig jag känner mig när det gäller hjärtat, vi har ju bara ett och stannar det ja...då vet vi alla vad som händer.

På gynmotagningen stod 2 läkare och pratade om mig, över mig och inte en enda gång till mig. Till slut sa jag -Ursäkta men jag är faktiskt här! Vad säger ni?? Å, förlåt, vi glömde bort det svarade de och började förklara. Det var länge sedan på 80 talet men tyvärr tror jag inte att det blivit så mycket bättre.

Sedan undrar man om folk har svårt att visa och känna empati när man kan jämföra minnesförlust med amning.... som Tina skriver i sitt inlägg. Mycket konstigt ska man höra innan öronen ramlar av.

I morgon ska vi förgifta mig igen med det nya giftet. Sprutor som ska tas i skinkorna, tur jag har stora för de kommer väl att se ut som nåldynor innan denna behandling är klar.  Har man en liten rumpa utan fett så måste det bli väldigt, väldigt ömt till slut. Fast jag skulle ju hellre ha en mycket mindre bakdel för resten av kroppen skulle må bra av det. Men vad kan jag göra åt det för äta lite hjälper inte och inte heller mycket...skulle jag tro. Kanske ska börja äta och dricka mycket fett. Har sett och hört att den bakvända dieten faktiskt funkar.

Men jag är inte så dum att jag börjar banta mitt i min sjukdom, så ingen behöver bli oroad!! NU ska jag släcka för idag eller det är redan fredag ser jag på klockan. Men sova har jag inte gjort ännu denna dag/natt så NU går jag!

Jag orkar inte läsa igenom texten så ni får stå ut med konstiga meningar och stavningar, fast ni börjar väl bli vana.

Kommentarer
Postat av: Susanne

På tal om läkare så slog i varje fall två av mina kollegor rekordet. Den ena av dem hade sökt för halsfluss den andra för ryggont vid samma läkare. Det första han sagt var -klä av dig naken. ???? De hade vägrat båda två. En av dem skrev han ett recept till som han sen rev mitt framför näsan på henne och gjorde flera konstigheter. Hon anmälde honom som tur var och det var fler med henne så han är inte läkare längre. Tack och lov.

2010-10-22 @ 17:25:03
Postat av: susanne

Herre jösses! Läste Tinas inlägg om jämförelsen och kom att tänka på när jag ringde till läkarmotagningen i veckan och sköterskan börjar berätta om att hon har precis samma åkomma som jag. Okej säkert i all välmening "men hallå" jag ville beställa tid för mig inte höra om hennes symtom. Sitter man i en sån position måste man tänka sig för, det är ju sjuka ofta oroliga människor som ringer och då vill man inte höra om andras åkommor. Eller är jag egoistisk när jag tänker så.



Tycker alla sköterskor och läkare borde läsa en kurs eller två i pedagogik och social kompetens, fast det kanske de gör.

2010-10-23 @ 11:11:43
Postat av: Pernilla

Oj, oj, oj! Vilken läsning jag fick. Klart du får gnälla. Hoppas, hoppas du inte mår så dåligt idag. Här i värmen är det bra med oss alla. Hundarna har det bra där hemma och här har vi inte haft någon frost, haha!

30 graqder i skuggan och 26 i vattnet. Poolen däremot är kall.

Varma hälsningar från Turkiet

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback