Det Är som...


Är det sista rosen för i år??

Det ÄR som det ÄR...vi hostar å nyser! Sa alltid Lina som liten när någon frågade i telefon hur det var med oss.  Riktigt så är det inte här nu men min näsa har börjat droppa vilket oroar mig mycket. Hoppas det är för att jag varit ute mycket idag. Vi har planterat sommarens sista plantor från krukorna. Det var lavendeln som fick flytta till framrabatten i väntan på våren och kommande planteringar. Jag vill ha rosa stora rosbuskar där framme med lavendel framför.

Tyvärr har frosten tagit hårt på höstblommorna så det är lite tråkigt i rabatterna och vissa saker var ingen idé att spara på. Fick en härlig höstbukett av Veronica när hon var här så den får vi njuta av i stället.


När allt var klart ute tog vi en kopp kaffe och jag en vilostund på soffan medan Rolf gick på en ordentligt tur med hundarna. Sedan vankas det lite tryffelsmör på en bit kött har jag hört...gott, gott!

Jag gör inget mer idag...ja en lite sväng med dammsugaren var jag tyvungen att ta för att få ro i själen...ja jag vet att jag är knäpp men det ÄR som det ÄR...

Glöm inte Rallybrudar i kväll...


Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej, vilken härlig dag ni haft på ön, lika vackert väder som här nere

Vi började dagen med kyrkobesök med fosterpojken då han går på kyrkansbarntimme, roligt att sådant finns kvar, mina barn gick ju på det alla 3 om jag inte minns fel



sen var det en sväng med hundarna, maken skruvade i hop ett Skoskåp så nu slipper alla skor drälla i hallen mycket bra uppfinning, ett lass ved hann vi också få hem innan det var middag och slänga sej framför tv, såg rallybrudar bla och skrattade gott, det var tider det



Kram hjärtat och hoppas du får en fin dag i dag trots värk



Lisen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback