101010

Mocha en liten lat hund som funderar på om det är värt att resa sig upp eller inte.

Foto Jan Karlsson(min lillebror)

I dag är det 101010 visst ser det rätt häftigt ut om man gifter sig eller råkar födas just en sådan dag...men det sistnämda är väl lite svårt att lyckas med. Jag har varken gift mig eller fått barn denna dag.  Men alla mina fina pelargonior har åkt upp på garaget för vinterförvaring och det känns väldigt sorgligt. Jag får så många tankar omkring det hela...kommer jag att leva nästa sommar, kommer jag att orka hjälpa till att få ut dem nästa vår....bla, bla...


Den svåra frågan kan ingen svara på just nu. På torsdag ska jag röntga lungor och buk, få svar tisdag i veckan därpå. Det kommer att kännas som en evighet och det är nog det som känns som ett stort sår i magen just nu.

Jag orkar inget som jag vill orka, som idag när jag satt och bölade i mellanåt över att jag inte kunde hjälpa till med allt....vi fick göra uppehåll ibland för att jag skulle hinna vila en stund, sitta där och må illa tills det gick över.
Men till slut var alla märkta på ett bra sätt som vi eller de som ska hjälpa till att få ner dem i krukor ska förstå  eller så FÖRSTÅR vi INGET som vanligt.... Hur ordentligt  vi ändå gör så brukar det slut med att vi får chansa på att färgerna ska stämma.

Nu i kväll är jag jätte öm i hela ryggen. Skundror och ländrygg värker hela tiden fast jag tagit extra morfin.  Hoppas det ska bli bättre i morgon, fast det har jag hoppats på i flera dagar nu...eller snart veckor. Vätskan i lungan minskar i alla fall när jag tar vätskedrivande. Har börjat ta 2 st per dag. Gnäll och gnöl, jag som bara borde vara glad över vilka fina vovvar och en tjej i juniorhandling - vi hade på en in-off utställning i går i Visby.

Tack domarna(som om de läser min :-)blogg) som nästan bara såg allt positivt i dem och gav dem rättvisa kritiker. Några behöver mer träning men det är ju så med unga  hundar. Deras mamma är en galenpanna som gör först och tänker sen...bättre när det är tvärt om speciellt med tanke på skaderisk. 


Duktiga Robyn 11 år med sin egen Nike vann Junior handling 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback