Benont

I morse vaknade jag av att benen gjorde jäv...ont!! Det var nere på smalbenens framsida, som kramp i benhinnorna. Det var så otäckt och inget hjälpte, kunde inte ligga kvar och när jag skulle gå så kändes de som stockar. Vad jag än gjorde så hjälpte det inte. Jag gick ner till Rolf och bad honom att masera lite försiktigt men det gjorde ännu mer ont så jag fick gå runt och ta muskelavslappnanad. Tur man har sitt lilla egna apotek, annars  vet jag inte hur jag skulle stå ut. Det satt väl i 20-30 hemska minuter. Jag hoppas det inte kommer tillbaka igen...det gör det säkert men inte varje morgon hoppas jag.

För övrigt är väl kroppen rätt okej även om det naturligtvis är mer ont än förut och på ett annorlunda sätt. Kortisonet som jag tar för att inte må illa göra att jag har svårt att sova. Fast idag när jag ätit frukost somnade jag sittande i köksoffan. Efter det skulle jag sätta mig,  se en deckare som jag spelat in och sy lite för hand på dockkläderna som jag pysslat med senaste dagarna - men somnade bara hela tiden. Det gjorde att jag gick ut i stället och försökte mig på att räffsa. Vi har så mycket lönlöv som aldrig förr och det ligger i sådant lager att det MÅSTE bort. Jag brukar inte tycka att det gör så mycket om det ligger kvar en del. MEN denna gång var det nog 2 dm och då får vi nog ingt gräs kvar. Så bort måste det och även om vi inte är så petiga som våra grannar. De har snart tagit bort alla sina träd och då pratar jag om tallar inte lövträd. Men vi får väl se till att spara på våra så det inte blir syrefattigt här i Alva. ;-))

Hundarna var med ute så klart och sedan fick de ligga i hagen en stund på tork.



Vad hade vi hundfolk gjort utan dessa nät...

I morgon em ska jag till frissan och klippa mig...nej fel, fel..... Jag ska beställa en ny peruk att ha på mig i stället för mössa. Denna gång har jag tänkt mig en långhårig som jag kan fläta och ha lite roligt med. Har varit utan hår så länge nu att jag inte ens täker på det. Men nu är det på väg tillbaka och det kunde vara trevligt med lite hår. Nej nu har jag somnat flera gånger sittande med datorn på magen och det var ju just så jag inte skulle göra.


Glömde svara på var jag får all energi från och det är enkelt KORTISON

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Ja, vad gjorde vi utan dessa nät? Inte förvarar vi kompost i dem heller som det nog är brukligt. Ingen rolig tid nu när tassarna blir så smutsiga.



Beställ en peruk med långt hår du. Det skulle vara kul att se dej i flätor eller hästsvans.

/P

Postat av: Anna-Greta

Heja Pippi Långstrump, klart du ska ha en peruk med långt hår. Då kan barnbarnet skryta med att hon har en egen Pippi.

Beundrar din energi.

2010-11-03 @ 20:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback