Härliga tider

Nu är vi hemma efter en dag på sjukhuset...eller nästan en hel. Rolf fick jobba i 2 timmar innan jag ringde och sa att de ville ha in mig!
Efter en kväll och natt med 38,5 var det inte mycket att välja på eftersom jag absolut inte fick ha någon feber. Jag fick en säng på onkologen där de tog en massa prover som skickades för snabbanalys = 2 tim-ungefär.
Sedan fick jag träffa en infektionsläkare som undersökte mig mycket noga och ställde typ 1000 frågor som jag skulle försöka svara på. Var kände du, var och när, hur länge.... som tur är har jag alltid min kära dagkalender där jag skrirver in allt eller det mesta i alla fall.

Sedan blev det nya provtagningar för odlig. Näsodling var lite äckligt att göra, de sticker in en väldigt liten, smal topps ända upp i hjärnan... nej men det kändes nästan så! Rolf påstod att det inte alls var långt in men jag vet inte vad jag ska tro för tårarna började rinna och det var tydligen vad som brukar hända. Det var väl egentligen inget om man jämför med att tappa en lunga på vätska t.ex.



Sedan var det dags för röntgen för att kolla lungan och se att det inte var den som var boven. Sedan tillbaka till onkologen igen och min säng för ytterligare vila. Sedan kom de in och sa att läkaren hade gått hem.... MEN Dr Brumbrum kommer i stället - fast hon sa inte brumbrum utan hans riktiga namn - det gjorde inget för han känner mig sedan tidigare och snarare en fördel.

Han berättade att alla prover de fått svar på såg fina ut eller i alla fall bättre än i tisdags när jag var där första vändan. Sedan berättade han att det är mycket möjligt att det är cellgiftet som krigar i levern och spränger cancercellerna där -DET kan ge feber och är i så fall ett väldigt bra tecken! Men det var bara en teori till febern, jag tyckte om den varianten av svar så vi tror att det är så!

Sedan sa han att jag hade en OTROLIGT stark kropp som svarat så bra och positivt på alla behandlingar DET gjorde mig glad över att jag är en envis kärring! Energin stärktes med flera kilo eller är det liter...??

Hoppas det blir en härlig och solig helg för nu kan jag koppla av och slippa oroa mig för vad som händer där inne i skrovet. Det är något som tar väldigt mycket energi, det är som en enda stor dammsugare som står och suger ur en all ork tills det inte finns något kvar.

Rolf fick åka och jobba några timmar till, vi måste ju leva också - någon måste ju betala alla praliner och champagn som jag ligger hemma och stoppar/häller i mig... mmm...det ska va gött å leva!

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Jag blev så fånigt glad över att se dej i fredags när du var på väg hem. Så fånigt, barnsligt glad över den fina presenten och lycklig över din feberteori. Ja, jag är som jag är och växer nog aldrig ifrån det.

/P

Postat av: Cristel

Ja även om jag inte hör av mej så ofta så är du i mina tankar varje dag. Jag blir glad av att du har en stark och klok kropp som håller sjukdomen tillbaka. Ibland är det tur att va envis och stark. Massor av stärkande kramar till dej min vän.

2010-05-24 @ 21:29:34
URL: http://famkolmodinjohansson.hemsida24.se
Postat av: Anna-Greta

Vad glad jag blev å dina vägnar. Härligt!!!

2010-05-24 @ 23:39:27
Postat av: Marianne Clémentz

Håller tummarna som vanligt!!! Hoppas läkaren har rätt i sin teori om febern.

2010-05-25 @ 19:04:53
Postat av: Siv Ödlund

Ta väl hand om dig!



Nu ska jag ner till Majstregården, och sedan vidare till Sjövärnsgården för övernattning (planeringsdag på jobbet).



Kram från Siv!

2010-05-26 @ 11:24:37
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback