Grått grått och ännu mer grått

Varför ska det vara så tråkigt grått när man vet att solen finns där uppe. Hoppas den hittar fram till oss en liten stund i alla fall. I går fick jag inbjuden till Klasstäff för högstadiet...fick du den också Barbro?! Vi gick nämligen i samma hon och jag. Det var en trevlig klass så det hade nog varit roligt att träffa dem igen. Jag gjorde min jobbiga ryggoperation under denna tid och var borta långa tider pga det. Men de gjorde allt för att jag skulle känna mig som en av dem de få gånger jag var där. Annars är grundskolegången en enda mardröm för mig. Mycket mobbning, var för lång, ful....för moderna kläder...för tyst...ja jag kan inte komma på allt som var fel. Man ska inte ha mycket för att det ska betyda att man är fel! Jävla skola säger jag för lärarna brydde sig inte...de såg inget. Barbro och jag blev flyttade av den enda läraren som SÅG vad som var fel mot oss. Det kändes först jobbigt men blev väldigt bra tyckte jag.

Tänk att det ska vara så roligt att hacka på varandra, oavstett om man är barn eller vuxen. Djuren kan även de vara lite taskiga mot varandra så det är väl något genetiskt ...en mobbningsgen som finns hos alla mer eller mindre. Det gäller väl att hitta bortförklaringar till allt negativt.

Oavsett så tänker jag inte åka på någon klassträff även om det skull vara roligt att se hur alla ser ut så här 25 år senare. Går du dit Barbro får du fota och skicka över till mig!!

Nog om detta, idag ska vi vara ute ...något kan man väl hitta på. Sedan behöver vi klippa klor och tasshår på vovvarna. Vet inte om jag orkar alla 4:a men det går ju att dela upp det på 2 dagar. Vi hoppas ju på att det ska bli tö och blött ...önskar det gick att hoppa över denna period och "poff" så var det sommartorrt och härligt...utan allt kladd. Men som alla vet kommer vi inte undan denna period OM vi inte åker till något varmt land och inväntar det torra väglaget här hemma...men så blir det naturligtvis inte.

I går hade jag besök av Pernilla och Mickan med sina fina pojkar...i förrgår var det visst, här flyger dagarna fram. Skit samma det var väligt trevligt. Man blir så lycklig när man ser dessa glada trevliga pojkar som lekte med Sally...båda på en gång och det gjorde inte henne trött i alla fall. Hon får aldrig nog den lilla ettriga fröken hon far runt som ett yrväder och de brottar ner henne och sedan ligger de och sparkar +munhuggs med henne. Sedan när de tröttnade på henne tog de ett tuggben och tuggade båda på samma fast det fanns 2 likadana ben. Så typiskt småbarn, alla ska ha samma leksak.

I går kväll var jag ensam här, Rolf var på SSRK årsmöte. Jag somnade i soffan flera gånger och där i mellan såg jag Let´s dance och lite annat. Mat blev det ingen...om man inte räknar nyponsoppa som mat...det gör jag.

OJ NU KOMMER SOLEN!!! NU SKA JAG UT!!!

Glömde skriva att jag försöker minska lite på morfinet...men väldigt försiktigt och lite. Är nervös för svaret på hjärnröntgen,  kan bara hoppas det är okej. Man vet aldrig vad kroppen bestämmer sig för att göra men min dåliga matlust har nog med detta att göra. Inte så konstigt kanske...på onsdag får jag svar!

Kommentarer
Postat av: Barbro

Nej jag ska inte gå på någon klassträff ! Gick ett år, men det va inte så många där då och något gemensamt har man ju inte någe längre med de andra.

Kramar Barbro

PS Om det skulle varit planerat av Ingrid eller någon i klassen skulle jag gått, själv orkar jag fasen inte dra igång något.

2010-03-14 @ 09:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback