Bakat

Gud så trött man blir på reklamen i tv...man kan mycket utantill fast man inte alls vill, man är jätte irriterad och ändå kryper det in i hjärnan! Varför kan inte bra och nyttig kunskap ha samma lätthet att fastna?!




Hur som så har jag varit duktig idag och gjort en omgång med muffins. Denna gång en ny sort ut Leilas bakbok, grundreceptet + Romerska bågar och apelsinskal. Har inte provat dem ännu men de doftar och ser goda ut...men det är väl ingen garanti...kanske.

I morgon ska jag till Onkologen och få mitt månadsdropp för skelettet. Dessutom få svar på proverna de tog förra veckan. Lite orolig är jag fast de hade säkert hört av sig om det varit något väldigt negativt. De hör ju inte av sig i onödan om man säger så. De har nog väldigt mycket att göra för de gör nästan inget av vad de säger att de ska göra. Men skit samma för jag klarar mig bra själv ännu så länge. De måste inte kolla hur jag mår varje vecka för är det katastof så hör jag av mig själv och det är väl det som de litar på att jag gör. Men i bland när man har väldigt ont och sitter i sin ensamhet kan man jaga upp sig lite för att allt håller på att gå åt helvete. Dessa gånger önskar man att de skulle engagera sig lite i mig också...inte bara i de som är framme vid slutstadiet. Men jag tänker inte klaga för de har nog fullt upp och jag mår ju ändå rätt okej. Att det är jobbigt och ont det hör ju till sjukdomen, jag mår rätt okej just nu om man jämför med hur det kan vara ibland. Sedan ser jag ju att allt går åt fel håll när man tänker på hur det var för ett år sedan....då kunde jag göra mycket mer än nu.

Sedan är jag farligt glömsk. Nu när jag satt in muffins i ugnen gick jag in i stora rummet för att kolla elden i öppenspisen och där kommer jag på att jag nog skulle ta och blogga lite. Men när jag satt mig med det kom jag på att det var något jag skulle berätta för Rolf som var i köket. Jag går in där och säger det jag ska och sedan att nu sätter jag mig med datorn. Men hur länge ska de vara inne i ugnen säger han och tittar på ugnen... Hm...det hade jag glömt, helt och hållet! Det skrämmer mig!! Hur kan jag glömma något så totalt. Det är något jag måste ta upp med dem i morgon, det kan ju inte vara normalt eller blir man så väck av allt morfin?! Skrämmande och farligt är det hur som helst. Jag måste verkligen börja tänka mig för ordentligt vad jag gör...

NU är det dags att starta kaffebryggaren som jag gjort i ordning innan jag satte mig med datorn. Det gäller att förbereda sig inför det goda här i livet. I morgon kommer Kristina att köra mig till sjukhuset, har så tur att hon är ledig! Så mitt liv har en hel del tur också, det är inte bara elände...även om det låter så ibland.

Kommentarer
Postat av: Tina

Så underbart härliga Muffins!!! Gud, så sugen man blir!!! Farligt gott!!! MUms!



Ursäkta att jag skrattar när jag läser om din glömska förlåt men jag tror inte det beror på morfinet för vad har jag då fått min otroliga glömska ifrån eftersom jag tar inte samma dos som dig?!



I helgen så frågade jag Tomas om vi gjort slut på Becel- smöret eftersom jag såg bara ett ny oöppnad förpackning i kylen. Jag glodde in i kylen och såg bara detta oöppnade förpackning, samt att jag höll på att duka fram frukosten tillsammans med Tomas.



Tomas sa : Älskade vän, du har ju ställt Becel där på bänken! Vilket jag hade inget minne av att jag hade gjort.



Sedan frågade jag efter sockerskålen (jag använder inte socker men andra gör det) för att den skulle vara framme på bordet til frukosten! Jag tidde ordentligt på köksbordet, på bänkarna i köket och frågade på nytt Tomas efter sockerskålen.



Tomas svarade: Men den (sockerskålen) står ju där på bordet!!



Jag tittade igen på köksbordet och efter några flera tittar på köksbordet så fann jag den där till slut. suck



Ibland så raderas vissa saker bort från synen också förutom minnet, man liksom ser inte sakerna fast dom står mitt framför ögonen. Jag tror jag fått virus på hjärnan liksom ett datavirus som raderar vissa filer ler



Ibörjan blev jag så ledsen och trött på att huvudet fungerade så här oberäknerligt, men nu så gillar jag läget mera och accepterar att det händer bara tröttsamt men acceptabelt!



Håller tummarna för DIG idag!!



Kram Tina


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback