Äntligen!



NU är de äntligen här,
Lina och Tilde! Som vi har väntat, men nu får vi mysa och prata i flera dager. Hon luktar så gott och hennes härliga språk får man aldrig nog av. Hon bubblar och pratar långa meningar som ingen kan förstå men vi svara så gott vi kan och hon fortsätter med sina utlägg. Ibland är det roliga saker som hon har väldigt roligt åt att berätta och ibland är det sorgliga saker för då blir hon irriterad och låter sorgsen på rösten. Tänk var underbara de är och hur fort det går i utvecklingen även om det går långsamt jämfört med en hundvalp...jag jämför ju allt med valpar/hundar...en skada från alla år med prat om hundar och avel.

Det är svårt att med mittsnurriga huvud hålla koll på om det heter dräktig eller gravid...jag säger fel åt båda hållen...fast i början var det bara dräktig som kom i mitt huvud men med Linas graviditet har jag fått försöka tänka om till gravid.

I kväll efter en promenad med vagnen då hon naturligtvis sov(sedan blev det svårt med nattningen)blev hon jätte pigg och kiknade nästan av skratt när Lina lekte monster som skulle äta upp henne. Hon blev lite rädd först och så skrattade hon och aldrig tröttnade hon. Mamma blev helt slut och vi fick hitta på något lugnare en stund. Lilla fröken fick hicka av allt skrattande.

I morgon åker vi till stan för att jag ska till onkologen och få mitt dropp + kolla på mina fötter. De har nog stannat av för det känns inte riktigt lika mycket i dag. Det kunde fortsätta att bli värre ett tag innan kroppen reagerade på att slutat med cellgiftet. Ska till läkare den 2 mars för att få reda på vad det tänker göra med mig. Endel blir det samma, fast lägre dos eller något helt nytt-om det finns något bra...lite oroligt känns det. Detta skull ju fungera bra och hade väl om det nu redan kunde synas på senaste röntgen stoppat upp det igen.

   

Tilde äter moröt medan Bonnie övervakar


 

Här har hon en skön nakenstund framför brasan innan nattningen

 

Mormor med Tilde efter middagen som bestod av ugnsstekta kycklingdelar(styckat hel kyckling)med ris + grönsaker och Anna-Lenas cockosröra(
Turkisk Youghurt med cockos och cutney)som är spergod och enkel att göra. Tack Anna-Lena!



Hoppas att dessa små tassar ska får dansa, hoppa. springa
och leva livets glada dagar! Nu är de bara så underbart mjuka och fulla av liv. De sprattlar och de små tårna jobbar stenhårt på att få upp kroppen till sittande. Huvud och ben inkl.fötterna jobbar så hon ser ut som en spänngunga...

 


Kommentarer
Postat av: Barbro

Å, inte undra på mormor längtar så! Det kan man kalla medisin att ha något så underbart hemmavid.

Njut av dagarna!

Kramar från mig till er alla!

2010-02-22 @ 07:31:43
Postat av: Birgitta

visst är det härligt med de små, numera ringer båda mina och pratar och bubblar i telefonen och jag som mommo/marmor fattar noll. Men det är jättekul ändå. Hälsa dina flickor

Postat av: Pernilla Å

Så stor hon redan blivit. Så söt, så go och jag kan känna lukten.

Inte utan att jag längta lite efter små fötter(inte tassar) jag också, och, snart så.....!

/P

2010-02-22 @ 12:38:26
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Annelie

Roligt att ha tjejerna hemma på besök. Hon har växt så himla mycket sen man fick se henne på bild sist. Sötnosen!



Hårsvallet är vi väldigt avundsjuka på. Elsa har inte ens hälften....



Kram A

2010-02-22 @ 13:43:15
Postat av: Marie Lu

Men dåå!!!:)och helt plötsligt är det en liten,liten tjej med mamma o mormors färger :)

Vilken pilutta-pärla!! så sööööt :)

Hälsa modern! och ha en bra vecka :)

/många kramar till er alla från Orsa



ps. -28 grader idag så man håller sig helst inne!! ds.

2010-02-22 @ 13:57:27
URL: http://olsenolsen.blogg.se/
Postat av: Marie Lu

Ps. igen!! :) och olsenolsenbloggen är INTE min tonårsblogg..det var något som bara hängde på mig utan att jag såg det:)) Ds.



Ha det gott!!

/kram Marie

2010-02-22 @ 14:09:09
Postat av: Tina

Men Gud så söt unge ler stort Den lille Tilde skulle man kunna pussa jämnt och ständigt!!! Tror att hon är väldigt lik sin mamma Lina och mormor Ulla-Britta!!! Stackars dig Jimmie, men jag har ju inte sett dig live, vilket jag har gjort med mormor'n och mamman :)



Så härligt att Du delar med Dig Ulla-Britta av det finaste Du har ditt käraste barnbarn!!!



Månge kramar från mig till Er alla där hemma!



Kram Tina

2010-02-22 @ 19:09:38
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Kitty

mmm, jag kan ockås känna bebisdoften! Underbara goa små fötter! Tänk va rena och oanvända ;) Kram till er allihop!!

2010-02-22 @ 20:00:43
URL: http://web.comhem.se/rindistexas
Postat av: Marianne Clémentz

En sådan underbart söt tjej! Jag förstår att du njuter av henne. TA mera bilder som vi får se. Hoppas det gick bra hos läkaren.

2010-02-23 @ 19:51:58
Postat av: Marie

Så hon växt! Njut nu så mycket du bara kan och orkar. Ha det så underbart.

Kram Marie

2010-02-24 @ 12:01:41
URL: http://www.eirams.com
Postat av: Lisen

Hej hjärtat.

Du milde så stor hon blivit lilla hjärtat, varit på Gotland några veckor men inte vågat hälsa på då jag varit så förkyld.

Ta hand om er alla och pussa lillfia

KRAM LISEN

2010-02-24 @ 16:41:49
URL: http://www.chadnaskennel.se
Postat av: Siv Ödlund

Vad hon har vuxit!

Lika söt är hon fortfarande (naturligtvis).



Kram från Siv!

2010-02-26 @ 17:52:47
URL: http://www.lillhagnas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback