Stockar och sten

Över stockar och sten sjöng vi mycket här på ön för 30 år sedan fast på gotländska Yvar stockar å stain, yvar förfäders bain...osv. men mina ben får ingen klättra över för det blir allt för jobbigt att ta sådana jättekliv!
Det är sant de ser för jävliga ut, mina smalben...de är nog 3-4 gånger så tjocka som normalt. Har ändå försökt hålla dem högt så fort jag fått chansen. Men i morgon ska jag inte glömma vätskedrivande som jag gjorde idag. Kanske har det någon effekt. Måste bara se till att jag inte tänker mig utanför dörren för det kommer inte att gå. Har jag svårt att hålla mig annars så blir det ju helt hopplöst om jag ska ta detta lilla piller.

Idag har jag haft besök av Eleonere för en trevlig fikastund + en del ljudböcker. Mona hade lämnat några hon med i garaget så nu har jag att lyssna på ett tag framöver. Har "snålat" med den jag hade nu sist för det är så tråkigt att inte ha någon och jag har inte orkat mig till biblioteket. Men nu kan jag frossa i härlga böcker!

För övrigt så är alla fingrar bortdomnade och även de börjar svullna mer och mer. Så även i ansiktet, det börjar pluffsa till sig där med. Det är väl både av vätskan från kroppen + kortisonet. Ryggen värker och livet känns rätt jobbigt och segt när man inte orkar det man så gärna vill. Om en vecka är det jul och jag har inte gjort ett enda dugg ännu. Men, men någon kaksort ska jag väl kunna få till av dem som vi brukar ha. Det är ju så att man har några favoriter som brukar ska finnas.

Städa kan man göra andra delar av året så det oroar jag mig inte över. Det får duga med "vanlig" fredagsstädning. Jag hoppas snön ligger kvar så vi får fortsätta att ha rent på golven och även dammet minskar även om vovvs fäller så blir det mindre.

Nu ska jag ta mina veträn och den värkande ryggen upp till sängen - den skönaste i världen....även om det finns andra som har sköna sängar...typ Monica som väntar på något härligt '= en ny säng! Grattis säger jag igen och till er som tycker sängen ska snålas in på säger jag - ni gör ett stort misstag för hur mycket tid lägger vi inte i våra sängar??! Jo mycket, nästan halva livet och då är det väl värt att ge kroppen en bra vila när den ska bära runt oss i livet.

Jag har inte råd säger många men röka kanske man kan (ett exempel) ändå?! Ja ni fattar vad jag menar, det finns på något sätt ofta en möjlighet till att i alla fall förbättra det man har. Men man är väldigt snål när det gäller sängen och jag har inte varit bättre än någon annan. "Så kasta sten i glashus" skulle man kanske kunna säga att jag gör!...i alla fall en lite sten! Nu är det dags att köra hissen uppåt!!


Kommentarer
Postat av: Lisen

tassar in och ser hur läget är på ön, här är vi insnöade, och skottar snö för brinnande livet känns som vi inte gjort något annat dom senaste veckorna.

tänk vad tiden springer i morgon 4 advent och snart jul, tur frysen är full och kylskåpet likaså, för håller detta i sej vete gudarna hur man tar sej till BODI

kramar i massor Lisen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback