Vad har jag gjort idag?



Jag kan inte komma på något jag gjort i dag...en riktig osynlig dag. Men något måste jag väl ha gjort...jo, sms-att till distriktssköterskorna att de slipper komma och ta prover för jag ska till röntgen och onkologen för att sätta en nål i armen för att de ska kunna ge mig kontrast. Röntgen ville inte göra det för jag är så besvärlig! ... det är väl roligt att de gillar mig eller hur!? De brukar säga OJ DET ÄR DU!!! Vem ska nu klara detta, ska vi ringa operationen och be dem skicka ner en duktig nålsättare? Fast vi kan väl prova först... och ja det funkar sällan men ibland så går det - en blind höna hittar också ett korn...eller vad det är man brukar säga. 

Men de på onkologen brukar vara rätt bra på det. De är vana med dåliga ådror efter alla gifter som vi cancerpatienter stoppar i oss.

Nu kom jag på något mer jag gjort idag - beställde piller till Hemseapoteket. När jag till slut hittade telefonnummer till dem. Eniro hade inget nummer....jätte konstigt, men på hitta.se fanns det som tur var.  Jag skulle då även passa på och beställa cellgiftet men det fanns bara utskrivet på den lägre styrkan. Men sa jag den senaste läkaren har väl skrivit ut de starkare?? Nej det är bara utskrivet flera gånger på den lägre så det är den du ska ha! Nej sa jag JO sa hon det måste vara så NEJ det är fel.  Jag får ringa dem igen. Det måste alltså vara något som är fel i deras dator på onkologen eftersom nu 3 olika läkare lyckats göra fel utan att vilja göra det  Jag som varit så irriterad på dem....stackars dom...dumma mig!



En liten varning för dessa tuggummin som ser så fruktiga och goda ut. Det finns som olika frukter, citron, apelsin, ....ja och några till förutom dessa meloner. Det ska alltså föreställa tuggummi och jag tänkte det kunde vara gott med något fruktig men fy så äckliga. De kändes som de satte sig på ALLA tänder, som en tunn hinna runt alla tänder. Några av dem blev inte ens tuggummi utan var bara som en sockrig smörja. Så köp inte dessa till era barn om ni är rädda om deras tänder.


Kommentarer
Postat av: Marie, Orsa

Eniro är INTE alltid bra har jag också upptäckt...ha en trevlig helg. Hoppas solen lyser på er som den gör på oss här i Orsa/ Kram

2010-04-24 @ 08:59:55
Postat av: Pernilla Å

Vilken vacker bild på tulpaner. Tuggummimeloner ska vi undvika.

/P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback