Bio


Johnny Deep är som vanligt helt otroligt bra.


Nu har jag varit på bio tillsammans med kanske...typ 50 personer. Det var Susanne som var snäll och följde med mig till Hemsebion. Jag har så gärna velat se Alice i underlandet och hade tänkt att åka till Visby för att se den men med min ork har det liksom inte blivit något på sista tiden. Men nu äntligen hade jag tur att den kom hit till våran lilla fina bio. MEN var fanns alla barn som borde velat se denna härliga film?? Jättekonstigt, det var några under 12 år +kanske 20 över och sedan vi "tanter" på 40+....till en 70 åring. Totalt var det kanske 50 personer där en helt vanlig söndag kl.16. Den var värd att se och hade varit ännu roligare i 3d format, men man kan inte få allt. Inte somnade jag någon längre stund heller. Det var några korta stunder men jag sa till Susanne att ha lite koll på mig och putta på mig om jag verkade sova, var ju inte där för att sova.

När jag kom hem hade Rolf satt upp en grind i hallen så nu kan vi stänga bort hundarna i köket ELLER hallen! Det blev jättebra. Nu dricker vi kaffe och ser på en gammal Morden i Midsomer och jag knaprar piller för ryggen värker. Men på tisdag ska jag göra röntgen på lungorna och veckan därpå ska jag träffa mina läkare. Hoppas de då inte hittat mer skit, även om jag känner mig rätt säker på att det är något mer på gång för det rosslar så äckligt i mina luftrör. Något är det som spökar. Men, men vi får se, ingen idé att ta ut något elände i förväg. Men det är svårt att vara positiv i bland, när det känns/gör ont både lite här och där . Men ett litet, litet äventyr kan pigga upp humöret även om det ger mer smärta. Men som jag sa till läkaren  -Jag vet inte hur det är att vara smärtfri för det har jag inte varit på säkert 20 år. Det har alltid varit lite värk i ryggen, en molande eller sårig smärta beroende på hur ont det är. Så jag vet inte riktigt hur mycket det är okej att ha ont. De pratar om att man helst ska kunna blir helt smärtfri men det kommer jag aldrig att bli. OM det inte hinner komma något riktigt supermedel

Kommentarer
Postat av: Lisen

Hej hjärtat, håller tummar och tår att det inte hittas en massa elände nu när du skall rönkas om,



har inte hunnit vara inne på din blogg på ett tag, energin har trytat pga en massa tråkigheter som tar mycket mycket energi, sista eländet var Peeters pappa som har avlidit, visserligen långt över 70 år men endå??? när man bor långt från varandra så blir allt mycket krångligare har vi upptäckt"ler" eftersom peeter är älst så skall han ju också ha hand om allt husförsäljning och allt vad allt innebär, inte helt lätt då man jobbar heltid och med mobiler som inte har täckning på jobbet och tiden finns inte heldre alltid heller att sköta allt på arbetstid, efter arbetstid har ju alla stängt har vi upptäckt vilket ställer till med många problem

men problem är ju till för att lösas säger dom så det är bara att kämpa på

Våren har kommit långt här nere hundarna njuter av att vara ute om matte finns med, för hur skulle dom klara sej utan sin matte??? ja dessa mopsar det finns tydligen bara JAG i hela världen



Många kramar från oss i söder

Lisen

Postat av: Cristel

Hej vännen min!

Hoppas allt ordnar sig för dej nu när du har en bra läkare som tar sig tid att lyssna. Ja här har vi en gammal farbror, Spike är nu helt döv och tycker livet är ganska jobbigt och segt. Men han älskar att ta hand om våra kycklingar då är han en pigg springer. Det finns ett litet nät mellan så det inte ska bli någon olycka. Kram från oss och sköt om dej på bästa sätt.

2010-04-28 @ 18:51:02
URL: http://kolmodinjohansson.hemsida24.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback