Ingen storm

Idag blåser det inte lika hemskt som igår och det är skönt. Men vi fick inget jätteklot som föll ner på oss...det är helt otroligt vilket klot denna famlij fått i sin trädgård. Min första tanke är att det har ramlat ner från rymden, kan det inte vara något som lämnats kvar uppe av några "rymdresenärer" det måste ju finnas massor av järnskriot där uppe. Men kanske är det så att det brinner upp pväen i vårat "skickt".... inte vet jag, men fantsera kan man ju alltid. -För er som inte sett nyheterna så är det en familj som fått ett jätteklot in i sin trädgård.

Sally hon har fullt upp med att undersöka allt hon hittar och våran nya dammsugare som vi köpte i går var väldigt spännande en lång stund. Blir lite orolig att hon ska börja smaka på den, det är väl bland annat hon som gjort att vi till slut var tvugna att köpa en ny. Sladden har på ett konsigt vis bara blivit kortare och kortare.... Sladdvindan har vi inte kunnat använda på flera år för sladden har en massa "klumpar" på sig = sockerbitar...tror jag det kallas och sedan tejp på det för att det ska hålla.

Jag är sååå trött och har nu läst biverkningarna på cellgiftera och där står trötthet -dåsighet...så det är väl där vi har den känslan. Jag som trodde det hade med dålig sömn att göra. Nu sitter jag här och somnar igen fast jag har sovit jättebra i natt. Har idag påbörjat min andra kur av cellgift så nu får vi se hur det går denna gång.

I går kväll kom en granne in med en jätte fin orkidé med sig och jag blev jätteglad. Orkidéer gör mig alltid glad men jag fick en Azalea av BF när hon var här och dem brukar jag alltid lyckas ta livet av rätt snabbt men denna sköter jag efter konstens alla regler. Den är så fin med sina rosa blommor och jag vattnar den med regnvatten så även orikiderérna och det har gjort att jag fått dem att blomma om gång på gång.  Borde ju ta lite bilder och lägga in så ni fick se men jag är så lat...eller trött så det får bli en annan stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback