Läst tidningen? Nej inte jag!


Stör mig inte jag läser....

Frukost med tidning en lugn och skön stund.... NEJ inte i detta hus, här hade någon hunnit före matte att läsa och det ordentligt. Husse var väl först men sedan var det hans ligga gull som tog hand om den+ lite annat smått och gott...närmare bestämt allt som låg på bordet utom bordslöparen som jag fått av Birgitta(det är min favoritduk) och sportbilagan...det som jag normalt inte tittar i(var väl därför hon lämnat den...för att jävlas lite extra)

MEN idag var den intressant värre. Varför? Jo mitt dagbarn...alltså för närmare bestämt 27 år sedan hade vunnit GT-Guldet 2008 - stora sportpriset här på ön. Detta för att hon i somras vann VM-Guld i Fältritt för unghästar. Det var så roligt att se, lilla Malin...hon som knuffade Lina så fort hon tog sig upp på benen för att försöka gå...(hon var några månader äldre och var kaxig för att hon redan kunde gå)men jag vet att Lina har förlåtit henne för länge sedan.

Jag försökte få Lina att bli hästintresserad också men inte. -Å va kul det är att ÅKA häst sa hon ...åka, inte det en mamma med hästdrömmar vill höra - MAN RIDER...inte åker. Jag gav upp detta och fick pga. mina ryggbesvär även själv avskriva denna epok i mitt liv. Det blev så småningom tillbaka till hundar som sedan fyllt mitt liv helt. MEN för de som inte känner till så kan jag väl berätta att Maja själv kom hem och började tjata om att få börja rida...så till slut blev det lite häst i mitt liv i alla fall. Hon han att avverka en hel del olika hästar både till storlek och typ. Men så flyttade hon till stan och hästlivet ebbade sakta ut, men hon tar fortfarande gärna en tur när chansen ges.


I morgon ska jag träffa läkare och prata smärta. Det gör att jag kommer vara i stan eller sitta i bil för att ta mig dit från 10-tiden till kvällen...men den sista delen är självvald om jag nu orkar, det vet man aldrig.



NU ska jag sova för det är också en rättighet man har eller hur! Sedan är det ju viktigt att vara utvilad när man ska ta hand om allt husses ligga gull ställt till med. Kan väl tillägga att så gott som ALLT är bortplockat i kväll, så det borde vara lugnt att komma ner.


Kommentarer
Postat av: Tina

Usch, jag vet precis hur det är!!! Så fort man glömmer något eller tror att faran är över, så slår den hunden som har gjort detta tidigare, slår till igen och så måste man snällt bara bita ihop tänderna och plocka undan bedrövelserna.



I höstas så rykte det ett par vantar från en skolkamrat, som var söndertuggade både här och där, så jag blev tvungen att köpa nya vantar till detta barn!! Att man aldrig lär sig!! Man liksom hoppas att bitandet och tuggandet har gått över, men det kommer i skov liksom ler



Hoppas det blir en någorlunda bra dag för dig idag med stadsbesöket!! Håller tummarna att allt går vägen ler



Ja, sömn är viktigt, så jag hoppas du fått sovit när du har behövt detta och att inte Rolfs gulli gull har ställt till det med mera saker som får dig sysselsatt ler



Kram Tina

Postat av: Marie D

Morron. Du är underbar... Skriver så härligt och jag saknar dig/ Hon i Sjuntorp

2009-01-27 @ 07:54:27
Postat av: Birgitta

Om hon läst så noga kunde väl hon berätta vad som stod i tidningen. De prinsessor jag har på semester här har redan lyckats tugga sönder Tigers randiga boll och Isaks lilla dalmatiner plus lite till.

2009-01-27 @ 08:31:52
URL: http://kamelens.se/blogg
Postat av: Marie

Hej hopp igen! har inte berikat mig med att läsa din blogg sedan jag var inne sist men nu är jag här igen!! =) "den lilla svarta"!!! sååå sööööt!!skamsen hon ser ut...hahaha.. erkänn att hon är lite charmig i alla fall ;) måste erkänna att jag inte är ett dugg avundsjuk på alla hennes bedrifter..fast roligt är det hahaha!

Sorgligt! tragiskt! med receptionisten =( Tänk att man måste envisas för att få en korrekt diagnos.

Min stukade petitess! pekfingret som jag i somras stukade rejält...det var i juli=röntgen= ej brutet. Är fortfarande svullen i leden och har förminskad rörlighet med ömhet... så jag sökte igen...röntgen...resultatet kom i fredags...hör och häpna! så gick allt ganska fort och resultatet löd ungefär såhär.

Hej Marie! Av röntgenresultatet har vi funnit att du har en lätt förslitning i lillfingrets yttre led men "ringfingret"???!! är friskt. Men om du har fortsatta besvär så går det bra att beställa en ny läkartid????!!!! (mitt ringfinger mår prima hahaha)fortsattabesvär?

Jäkla sjukvård! rent ut sagt.

3 läkare är hitintills inblandade i mitt lilla pekfinger. Undrar om det blir en fjärde när jag beställer ny läkartid =)

Förresten så har jag en ev. lösning på dina smärtor.som jag tycker du ska ta upp med din läkare.

HASCH! =)) visste inte om jag skulle tordas nämna det här, men nu är det gjort!!! =))

Såg nämligen ett program där man "rökte" bort sina smärtor, legalt, istället för att morfinera sig och få de biverkningar det innebär. Fast det var i Österike eller Sweisch (hur man nu stavar till det). Hör i alla fall...alla halmstrån. Nu menar jag inte att du ska vara olaglig men det går säkert att kolla.

Jag kan se dig framför mig!!! i dina "svarta" glasögon när döttrarna kommer hem med sina respektive och morsan sitter och "röker på" hahaha..skojar!!!!

Hoppas jag törs öppna din blogg efter det här =) du kanske stänger av mig =)))

Ha en bra dag!

Kram Marie

2009-01-27 @ 11:11:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback