Våran resa


Kattmormor!



Idag somnar jag inte så fort jag sätter mig stilla eller det räckte nästan att jag stannade stående i går för att ögonen skulle ramla ihop på mig. Men ondare än vanligt har jag och det är inte annat att räkna med - man får betala för sina synder...nöjen.  Hoppas inte tar allt för länge att komma ifatt, fast jag tror inte det. Hade vi varit borta en dag till hade det nog havererat, så nära kändes det faktiskt. I hytten på båten började den eländiga värken i höfterna som går ut i ben och fötter.


Skit samma med det nu ska jag tala om vad vi varit och gjort på våran trevliga resa. Jag har en stor dröm om att få ha en valpkull till och NU har vi startat förutsättningen för att det ska gå att genomföra- vi har parat en tik. Denna gång blev det Stella som inte haft valpar tidigare. Jag har som vanligt velat i val av hane men denna gång gick jag helt efter hjärtat. Både Linas och mitt hjärta ska jag väl säga för i detta fall har hon fått vara med och tyckt...hon ska troligen ha en tik som ska få växa upp här först så de slipper valptiden. Men någon avel är det tveksamt att det blir men vi får väl se (och hoppas) vad som händer i framtiden...inom 5 år(sedan är denna tik för gammal att ha valpar på). Det kan ju hända att de flyttar ut från staden till något mindre ställe, där det är okej att ha valpar. Men den dagen den....


Foto Benny Årdh
Här ser du Pernilla med Egon



Jag vill ha valparna här hemma om det går att genomföra och annars ska Stellas fodervärd Carina och Rolf ta över kullen och sköta den - men jag hoppas och vill!!!! Det är det absolut roligaste jag vet och det skulle vara så roligt att få ha en till och speciellt på denna underbara tik. Hon är så snäll och go samtidigt som hon gärna vill vara med på det mesta.


Vi var i Älmhult och träffade en riktig supertrevlig pojke som kallas för Egon och hans trevliga familj. Härligt att det finns så trevliga, goa människor.  Egon var en riktig gentleman och de fixade parningen själva, vilket alltid är ett stort plus tycket jag. Lättparade tikar är ofta bra mammor också och valpningen brukar också vara lätta på sådana tikar. Sedan kan olyckor alltid hända men det vill vi inte tänka på nu.


Vi var där på måndagskvällen och återkom sedan på onsdagen innan vi åkte till båten men icke! Nej måste jag sa Egon och tittade på matte....Stella stod där och försökte få igång honom på alla sätt. Hon sprang och puttade på honom men han gjorde bara lite halvhjärtade försök bara för att han måste ....ungefär. Jag tror inte hon var i höglöp längre även om hon själv hade en annan åsikt. Det var nog så att vi var där på bästa tänkbara....hoppas jag!

Nu får vi se vad det blir om det blir något. Han påminde mig så vansinnigt om Mascot som är en av de hanar jag fastnat mest för under alla år. Jag såg honom framför mig flera gånger och det skulle vara konstigt om de inte blir den modellen av hundar. Lite påminner han även om Sigge...som är en annan goding som är pappa till Teo bl.a. Det kändes så rätt och jag hoppas det blir en lagom stor kull med lagom av allt....vad det nu är. Sedan finns det alltid folk som har åsikter om allt och så vidare men jag skiter i vad "ni tycker". Något negativt finns det med allt och det som jag satt som viktigast denna gång(som alla andra gånger) är att det ska bli trevliga friska hundar som är roliga att äga och hantera. Det har alltid varit vårat mål men jag har alltid letat efter alla ärftligheter som finns och vänt på alla stenar, pillat och petat. Men inte blir det så mycket bättre för det, rätt som det är så får man ändå något skit.  Ingen går säker när det gäller genetiska saker men jag har sett till att det som är kännt finns på bra avstånd av det vi vet. Som flera ögonveterinärer sagt till mig att det viktiga är inte att undvika ALLT utan att känna till ALLT som går för att inte dubbla.
Både Pernilla och jag är lika förtjusta i Egon och P som varit inne på en tik blev nu sugen på en liten "Egon"...så vi får väl se vad det blir av det hela. Känns konstigt om det inte skulle bli något.


Nu lägger jag in bilder på lite allt möjligt från vår färd till Malmö.
  
Tack Nenne och Monica för er gästfrihet!! Det var jättetrevligt att få träffa er om än bara några timmar men ändå. Ruffe var inte så intresserad av Stella som hon ville (han är kastrerad)att han skulle vara....

  
Pernilla talar om för Stella att det är en bajspåse och inte godis....stoppar man handen i fickan så vad kan det vara om inte godis?! Hon är ingen stadshund. Sedan ser vi Maja klä på sig för att ta P på Malmöstadstur medan Lina och Jimmie underhöll mig.

        

Här ser vi den vackraste katten på jorden...i alla fall i mina ögon och jag är inte partisk.....bara lite.  När vi öppnade dörren kom Ronja glatt skuttande men stelnade till och såg undrande på Stella,  när hon morrade då försvann hon in i sovrummet under sängen. Inte förrän Stella gick på promenad kom hon fram och kelade lite med mormor.


Kommentarer
Postat av: Lisen Lundström

Man skall inte svära men fanken va tiden springer i väg hadde ju så gärna velat träffa er vi var ju så nära varann och så är ni redan HEMMA?????? gode tid.

Nu håller vi tummar och tår.

Kolla gärna in hemsidan och se nya underverket en kopia av Gösta som valp våran Zuma's somthing Special eller lilla SMILLA söt som socker.



KRAM LISEN

Postat av: linn

gud så roligt U-b! Hoppas nu att Stella får en frisk valpkull (:

2009-02-06 @ 22:06:28
URL: http://linnk.blogg.se/
Postat av: Maja

Ja Ronja ser ju snygg ut på bilderna i alla fall...

2009-02-06 @ 22:33:05
URL: http://www.wedd.se
Postat av: Lina

Vilka fina bilder! :)

2009-02-07 @ 11:46:41
Postat av: Maja

Jag menade inte att bilderna i sig var fula... bara att vissa hade lite muppiga miner och så...

2009-02-07 @ 14:33:24
URL: http://www.wedd.se
Postat av: Marie

Jag hoppas verkligen att din dröm går i uppfyllelse och att du får en fin lagom stor kull med lagom fördelning mellan könen - vad det nu är!



Jag går själv och väntar på att Wimsa ska löpa. Då ska hon och jag återigen ta en tripp till landet söder om oss för att där träffa en stilig och trevlig bretonkille i sina bästa år. Gud så jobbigt det är att vänta på löpet när man bestämt sej för att para. Hon har dragit över några veckor nu, så jag kollar varje dag.



Kram Marie

2009-02-07 @ 17:03:33
URL: http://eirams.blogg.se/
Postat av: Benny

Hej Ulla-Britt

Tack för en trevlig kväll. Jätteroligt att lära känna både dig & Pernilla Ha de jättebra önskar vi i Älmhult

Benny



2009-02-07 @ 19:26:20
URL: http://lisaardh.se/Benny/
Postat av: Tina

Håller verkligen tummar och tår för en hanvalp eller tikvalp till Pernilla och en till Lina, ju fler desto bättre ler



Ja denne Egon har jag ju hållt ögona på sedan han var valp, det vet ju du skratt



All lycka på jorden önskar jag dig och dina ler



Kram Tina

2009-02-07 @ 19:48:52
URL: http://lordcaalveerts.blogg.se/
Postat av: Kitty

Åhh såå spännande! Tänk Lagom nu Stella ;) Kram på er!

2009-02-08 @ 10:24:10
Postat av: Marianne Clémentz

Men tänk så fantastikst om det går vägen med en ny valpkull! Nu får man verkligen hålla tummarna ordentligt. Men vilken vacker katt, den skulle man ha om man inte hade hund förstås.

ps.Nemo har börjat klia sig mycket igen.

2009-02-08 @ 13:45:04
Postat av: Pernilla Å

Vi får se vad Stella och Egon bjuder oss på. Tik passar ju Robyn bra, men jag själv är och förblir nog en hanhundsförare. Eller som husse i huset säger, det är ju inte JAG som ska lägga vantarna på denna hund också. Kul!

Nu hoppas vi att allt går som vi önskar.

/P

2009-02-08 @ 19:36:41
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Snygga brillor !!!

Men världens finaste katt...nja fin, jättefin faktiskt men...någon liten goding här med blå ögon blinkar förvånat när jag berättar om vad dusåger. Nu vill han inte följa med till Gotland nästa gång.

Skämt åsido jag är glad över att du har parat!! Go for it girl!!!

Kram från Elisabeth

2009-02-09 @ 00:21:16
Postat av: Mariell

Jag hoppas hoppas och hoppas!! Jag finns alltid redo att rycka inte om det passar! det skulle vara SÅ kul! nu hoppas vi bara! det skulle vara så kul om du kunde få din sista kul! nu hoppas vi och håller allt som går att hålla för att det skall gå vägen! Kramar från Hudik

2009-02-09 @ 21:57:07
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback