Snöbollar



Titta vad jag hittade i gömmorna i datorn! En lite snöboll som heter...hette Jonna. Glömmer aldrig denna promenad som inte blev så mycket till promenad för vi fick bära hem dem, delvis i alla fall. Alla har väl varit med om snöbollar i pälsen men detta var extremt. Det hade snöat på natten utan att det var fruset och så kom solen på det. Har nog aldrig varit med om något så hemskt, varken före eller efter.

Ni ska veta att innan jag varit inne och fått fram kameran hade det hunnit ramla av en hel del (det var på den gamla hederliga kameratiden)men man förstår ändå hur svårt det måste varit att gå. Öronen var så tunga att det nog nästan måste ha gjort ont. Vi fick ta in dem i duschen för det gick inte att få bort det på ett snällt sätt. 
Jag fick en Semla i kväll ...gottigt och snällt av min kära man. Matlusten den försvann igen men Semlan gick ner så hullet drabbas som vanligt inte ;-)

 Den jag fick var betydligt mycket godare än vad denna måste ha varit! Fast den var ju rätt roligt gjort ...virkad eller?!

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja, det är ett gissel, med dessa snöbollar på hundarna och då skall man veta också hur svårt det är vid jakt, när det blir sådana bollar på hundarna.

Tomas tog förut sin kniv som han hade med sig i skogen och skalade av snöbollarna för att underlätta för hundarna och jag skrek i högan sky, som ville ha pälsen kvar.

Det slutade med att jag alltid scannade av hundarna när dom kom hem från jakten för att se om han hade skalat av något på hundarna.

Hittade jag något ställe, så såg sambon så oskyldig ut och jag såg nog mer ut som ett åskmoln just då ler



Kram Tina

Postat av: Pia

Oj jöses det var inga små snöbollar :O tur att det sällan blir så stora men visst får man ställa de söta raringarna i varmvatten ibland (eller ganska ofta nu när vi haft vinter ettag i Östergötland) för att tina upp efter bus i snön.

2009-02-25 @ 12:48:14
URL: http://www.lillablidkulla.se
Postat av: Barbro

Ja det va en rolig bild av hunden. Zack dvärgschnasern hade också en benägenhet samla på sig klockspel inte så lätt gå då när man har smala pinnar till ben. Påminner mig om va skönt det är med korthårig hund.

Moje kom hem med semlor till mig med igår. Nu har jag gjort min period va ju inte så många dagar, har legat i influensa. Blev ligganes på Julia och Hannas 21 årsdag jag som hade tagit semester för att bjuda på kalas . Ja så kan det gå! Nu ledig skönt ska åka hälsa på mamma och pappa till helgen! Moje och Hampus dka åka skidor och snobord i Valfjällen. Jag tror att jag håller till i mammas kök och tar lite hundprommenader. Om det inte blir väldigt soligt på Lördag då kanske man skulle hänga på sätta sig i solen och bara njuta.

Påväg mot en underbar tid våren och vårfräknar på näsan.

Kram

2009-02-25 @ 17:00:24
Postat av: linn

oj jisses vad Jonna såg ut! Efter en promenad med Blunder förra helgen var han också full med snöbollar så att vi fick ta in honom i duchen, men det var inte lika mycket som hon hade :O

2009-02-25 @ 18:00:37
URL: http://linnk.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag var ute och gick i vår skog med Texas, slutade med att jag fick dra hem vovve i en pulka för han kunde inte gå! Ramlade på näsan så fort han försökt lyfta en tass! Näst gång de är kramsnö kanske man ska prova spraya fanorna fulla av hästens pälsglans så snön inte kan fastna ;) Ha de bra!

2009-02-25 @ 19:47:44
Postat av: Pernilla

Vissa pälsar är också mer extrema än andra. Det var stor skillnad mellan mina, Marwin och Puma. Numera går jag på linjen som B-F rekommenderar. Silikonspray för utredning av man och svans på häst. Kanon till hundfanor för att undvika snöbollar.

/P

2009-02-26 @ 07:23:09
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Maria

Härlig bild på "lilla" Jonna. Detta med snö är ett gissel särskilt när det börjar töa som det gör här nu. Jonnas förmåga att samla på sig snö måste ha gått i arv till hennes dotter, Mira har haft hemska snöbollar på sig de sista dagarna.

Ha en bra semester och njut så gott det går av din stora dag. //Maria

2009-02-26 @ 18:28:57
Postat av: Birgitta

men om ni köper silikonspray i hästaffären och sprayar valda delar av vovven så fastnar inte så mycket snöbollar!

2009-02-27 @ 08:20:32
URL: http://www.kamelens.se/blog
Postat av: Marianne Clémentz

Stackarn, men det ser onekligen lite kul ut också men det är jobbigt med snön på det vistet. Hoppas att det tar slut snart nu. Idag är ju första vårdagen men vi har rätt så mycket snö här i Haninge. Nu börjar vi längta ordentligt till Gotland och påsken, bara fem veckor kvar.

2009-03-01 @ 18:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback