Polis, polis potatismos....

Polis, polis potatismos var det en unge som skrek till polisen i en Svensk film för några år sedan och NU har det hänt på riktigt fast inte så våldsamt utan i detta fall bara "Gris"!! Men denna 15-åring som sa detta hemska till en polis är nu åtalad och det har gått ända till tingsrätten. Är det sånt våra skattepengar ska gå till?! Jag tycker det hela är löjligt och tror de flesta utom polisen (uppenbarligen)tycker det samma


Idag har jag städat 2 gardinhyllor i garderoben... urtråkigt men det blev luftigt. På golvet däremot ligger nu en hög med sånt som ska kastas(helst ges till mattrasor)och sedan det som ska tvättas och ev. användas.
Hittade även mina barndomsgardiner som vi hade i mitt/vårat rum när vi bodde på Myrmansgatan i Filipstad. Jag var lägenhetsbarn fram till 9 års ålder.  Jag hoppas dessa kanske ska kunna användas i mina ev. "barnbarnsrum" framöver. Det är otroligt va bra kvalitet det var på tygerna på denna tid och naturligtvis finns det sådana idag också men då kostar de rätt mycket. Städa skåp är det absolut tråkigaste jag vet. eller kanske ta hand om bajsiga hundar är värre....

En gång för länge sedan var min kompis Barbro och jag ute på promenad med våra vovvar Rahja (Golden) och Prins(Setter). Vi gick en slinga som går runt en skogsdunge som ligger nere vid sjön. Det ligger också en liten gård där, inga djur men en ensamstående postkassörska. Jag vet inte om det inte fanns toa i huset eller om det helt enkelt var så att utedasset bara var för sommarbruk?! Hur som helst så går vi där och hundarna försvinner från oss.

Vi ropar och ropar, till slut kommer två glada hundar med toapapper både i munnen, runt halsen och på ryggen! Man förstår inte vad som är så himmelskt gott med människoskit....något så vidrigt!!! Alla hundägare har nog någon gång varit med om detta men detta var värre än värst. Båda hade halsband på sig, vilka också hade smorts in ordentligt.... Vi lyckades få på koppel och sedan hålla dem på avstånd så vi kom hem utan att bli nersmorda själva. Vi hade vattenslangen liggande ute och gjorde första saneringen där och sedan in i badrummet för ...ja,  jag kommer inte ihåg hur många bad det gick åt för att få bort lukten. Men nu vet vi att så fort en nerbajsad hund blir fuktig igen så kommer lukten hur välbadad den än är så jag antar att det tog någon vecka innan vi var fria från denna äckliga upplevelse. Vet inte om Barbro kommer ihåg det på samma sätt....har jag överdrivit? Neej...tror inte det va!

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla Å

Fy och fä!

JAG har inte varit med om det men hört många som brukar rasta på militärens övningsområde, som varit med om samma sak. De stackars värnpliktiga får väl gå ut i skogen och göra vad de ska, när de ligger ute i fält. Men mina hundar är inte sådana skitgrisar, eller hur, inte på sådant skit i alla fall.

/P

Postat av: Maja

Vilken tur att jag räddade tyget från att slängas då! Hittade det i garaget i Filipstad för en massa år sen...

2009-02-10 @ 23:38:02
URL: http://www.wedd.se
Postat av: Barbro

Jodå aldeles riktigt ler. Dvärgschnasern Zack va en sådan gris också älskade folkskit.

Nuvarande hund blir äklad av skit i allmenhet han grimagerar illa. Snurrar runt funderar på vad som händer när han bajsar själv också. Men han är ju en renlig Basenji, han mer lik en katt i sättet.

Kramar

2009-02-11 @ 06:59:23
Postat av: Ulla-Britta

Tack Majsan! Det visste jag inte...ja vi får väl se vem som vill ha dem först. De håller nog till ett par omgångar barn till.



Barbro jag tror det är många som borde försöka få in just det anlaget som ger icke bajsätare i sina raser. Spaniel och Retriever är riktiga äckel när det gäller sådant som man kan rulla sig i och äta! - men bortsett från det är de såå härliga!!

2009-02-11 @ 15:29:52
URL: http://rindi.blogg.se/
Postat av: Carina

Jo du, det där med bajs känner man till....Tro inte att din älskade Stella är så mycket bättre!Våra spaniels rullar sig, äter, och gottar sig i bajset, medan stabejerna nöjer sig med att kissa på det. Vilken fin bild du har på Stella på öppningssidan!! Åhh, vad jag är glad att ha en sån fin hund!

2009-02-11 @ 21:03:41
Postat av: Anonym

Jo du, det där med bajs känner man till....Tro inte att din älskade Stella är så mycket bättre!Våra spaniels rullar sig, äter, och gottar sig i bajset, medan stabejerna nöjer sig med att kissa på det. Vilken fin bild du har på Stella på öppningssidan!! Åhh, vad jag är glad att ha en sån fin hund!

2009-02-11 @ 21:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback