Nu är det vinter

Så blev det vinter i vinter! Det trodde vi inte men det är rätt skönt och det tror jag de flesta tycker även om de måste skotta....(typ Rolf och såna snöhatare som han...fast han brukar säga att det får gärna vara snö bara han slipper den)
Visst är det härligt med sommar och man kan väl inte neka till att det ser finare ut med blommor än med snöskyfflar!
  
Fast variation är ju aldrig fel.

Hundarna älskar detta med snön även om Bonnie har varit lite små seg och lite gnisslig. Tror inte hon mår riktigt bra men hon sprang full rulle när Rolf var i skogen med dem så det kan inte vara allt för allvarligt. Men jag har märkt att hon inte riktigt är sig lik de senaste dagarna. Hon har haft så otroligt bra tålamod med Sally men de senaste dagarna har hon sagt till henne några gånger och det är inte normalt. Vi får väl bara hoppas att det inte är någon släng av "fästingsjukan" som hon drabbats av nu i några år både vår och höst. Fast i höstas klarade hon det själv och blev pigg utan tabletthjälp. Värre var det för 2 år sedan, då trodde jag hon skulle dö. Fy så dålig hon blev, måtte vi slippa det. Det är så hemskt när djur och barn är sjuka, de kan ju inte säga själva vad som är fel.



Mycket spännande dofter blir det i snön, konstigt nog. Det borde vara rätt doftfritt innan andra har hunnit trampa runt.

 Även gamla tanter kan springa så öronen flaxar.


Ner med hela huvudet i snön...


sen upp med näsan full av snö!

 
Ibland springer de nästan ur bilden


och ibland hinner de ur....eller nästan i alla fall.

Man får vara glad att man lyckas få dem på bild över huvud taget tycker jag, speciellt om de heter Sally!
Då önskar man att man hade en "kanonkamera" och bara kunde "knattra" fram blider.


Grattis Susanne som fyller år idag och det firar hon i Norge....av alla platser på denna jord. Men okej, Oslo är rätt fint så det är nog trevligt och speciellt när hon får träffa en av döttrarna. Hundarna kommer att sakna henne några dagar....bara denna tråkiga matte som inte kan annat än vandra i trädgården....om det ändå vore en park!  Tur det är ljust så husse hinner ut i stället när han kommer hem, annars blev det suuupper tråkigt.

Kommentarer
Postat av: Tina

Håller tummarna att Bonnie är bara trött på Sally, men jag vet att du kan detta och att det kanske är fästinggrejen som spökar i hennes kropp, för man vill ju inte att hundarna skall bli dåliga, utan fullt friska med mycket energi!!



Ge Bonniegumman en extra vitamin kram från mig!

Håller tummarna för att hon snart blir bättre!



Kram Tina

Postat av: Maja

Den röda skyffeln är ju fin dekor...

2009-02-23 @ 09:17:10
URL: http://www.wedd.se
Postat av: Carina

Ni har i allafall lyckats ta kort av Sally! När hon var hos oss ville jag att Rolf skulle ta kort av henne i trädgården. Han försökte och han försökte, men varje gång kameran knäppte var hon borta. Det går inte, kved han, jag hinner inte med! Hon är så go´lilla Sally Rose!

2009-02-23 @ 20:51:47
Postat av: Mariell

det är inte för intet hon kallas Sally Rally kan jag tänka...

2009-02-24 @ 16:05:51
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback