Måndag...mån dag...

Ja så var denna mån-dag slut snart igen. För igen är det väl, det känns nog så även om jag gjort något idag som jag inte gör så ofta. Men eftersom jag har 50-års kris så har jag varit och färgat håret KNALL RÖTT!!! Nu dog ni nästan eller?? Nej jag är inte så våldsam av mig och inte frissan heller så det är bara lite mörkare runt kanten. Mitt hår har den färgen helt av sig själv bak i nacken och nu har hon gjort det lite runt om hela min skalle för att skojja till det lite. Rolf undrade vad vi gjort när han kom för att hämta mig...så då förstår ni ungefär hur mycket det syns eller INTE syns. Fast han sa sen att han visst såg det och att det var sååå snyggt -men han skulle vara vågat säga något annat....

För övrigt så har vi både hundarna och jag längtat efter Susanne idag...mer än annars. Jag fick nästan inte sova något på eftermiddagen för Sally höll en av sina icke bejublade serenader. Det blev bara en ja...typ kanske 1 timme, men troligen mindre innan jag fick ge upp och släppa in henne till mig och de andra. Annars när Susanne kommer så brukar hon och de andra bara vänta en 30 min innan hon kommer och då märker jag inte något utan S tar bara vovvarna och försvinner iväg. Sedan lämnas de tyst in igen och jag fortsätter sova om ingen väcker mig -då menar jag inte hundarna för de är nöjda och sover alltid gott då. Fast jag har fått klagomål idag på att jag inte vaknar när folk ringer på dörren. Men det är bara så att när jag sover, då sover jag väldigt hårt. Inte ens telefonen kan väcka mig fast den ligger precis bredvid. Det är en helt annan sak när jag vet att det ska komma någon eller som idag när jag vet att S inte kommer då går det bara inte att sova.

Tråkigt att jag måste sova, men det är bara så och det är bara att acceptera för både mig och andra. Önskar verkligen att jag kunde slippa denna vila men de dagar jag av någon anledning hoppar över eller gör den väldigt kort så får jag betala med andra saker i stället. Som i kväll har jag haft frossa och känslobortfall i munnen och delvis i ansiktet, det är sånt som kommer av dålig vila. Men jag vet aldrig på vilket sätt det ska visa sig, vilket också är jobbigt.

Så för allas skull är det bäst att bestämma en tid med mig så kan jag planera min vila efter det. Mitt liv innehåller inte så mycket spontanitet längre, allt ska planeras. Nu planerar jag att lägga mig i min otroligt sköna varma säng. Min värmefilt/dyna är sååå skön, förstår inte hur jag klarat mig utan förut. Har du värk i kroppen, köp en sådan eller önska dig en av snälla vänner (såna som jag har)det är kanonbra!


Det ska vara bra med kaffe om man inte vill sova. Men sedan finns det 2 personer som måste ha kaffe för att kunna sova....visst är det konstigt!?!


Jag har sagt det förut och nu säger jag det igen. Det finns bara en som kan leva Ditt liv och det är du själv, det är ditt ansvar att se till att Du lever Ditt liv och inte någon annans!

Jag hörde om en kvinna idag som inte gör något eget av sitt liv utan gör allt för att passa in i sin mans liv. Allt ska vara så perfekt, både hemmet, barnen och hon själv. MEN ALDRIG för sin egen skull utan bara för hans. Hon får aldrig göra saker själv utan att han har godkänt det först. Är det verkligen rätt att så många kvinnor ska leva på detta vis i vårt moderna samhälle. Vi tror vi kommit så långt i jämställdheten men ibland undrar jag om det hänt något över huvud taget eller om vi intalar oss det för att det känns bättre så. Se bara på lönerna, där ligger ju alla kvinnojobb efter FORTFARANDE. Vi är så bra på att fixa och ordna för andra men urusla på oss själva. Försök bli bättre på att göra det DU vill!!!!!


Kommentarer
Postat av: Birgitta

Klart man måste ha kaffe för att kunna sova, det behöver väl alla?????

Postat av: Mariell

vad har du för planer för den stora dagen då?

mer än att gå runt i ditt röda hår och låtsas att du är 25? :)



Kramar

2009-02-24 @ 11:40:46
URL: http://marielldahlstom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback