Nervöst

Ja nu känner man sig nervös över att få åka in igen… har för säkerhets skull packat väskan (så som gravida gör, fast detta är ingen glädjens väska utan en deppig en) i kväll för att vara redo. I morse när vi satt ute i solen och åt scones med ost inne i, jättegott . Ja vi satt där och jag sa att det nog var så att jag har varannan dag, igår skit och i förrgår okej…men det skulle jag aldrig sagt. För rätt som det var bara tryckte det till i övre delen av bröstet och jag slängde mig ner på stenplattorna. Det kändes jätte äckligt, inte ont utan bara bubbel och tryck. Rolf fick lämna mig bara så han kunde hämta ett glas vatten för att svälja en lugnande piller som jag som tur var hade i fickan. Sedan låg jag väl där i 30 min och sedan in i köket på soffan.

Det var nu så att jag påbörjat för bullbak…innan jag störtade. Rolf tyckte att vi skulle slå ut det men jag sa att  det skulle säkert gå bara jag fick vila en lite stund till och sedan fick han hjälpa mig att plocka fram sådant som jag kunde behöva.

Men 2 timmar senare var en satts äppelbullar +  en satts blåbärsbullar klara! Rolf fick grädda dem för det orkade eller rättare sagt vågade jag inte föra det också…man ska väl inte utmana kroppen för mycket. Hur som helst så är jag och har varit i flera dagar snurrig, yr….lite som typ bakis eller som man känner sig efter man varit åksjuk.

Jag förstår inte varför det känns så, trodde först att det kanske var för att jag haft Revaxör i ena örat och sedan spolat ur det(vaxpropp)för då brukar man kunna bli snurrig en liten stund. Men inte i flera dagar!!  Trotts detta så blev det varken bättre eller sämre…kanske sämre. Men det skulle å ena sidan inte kunna påverka så länge. Det känns även nu när jag sitter här och skriver. Sedan kom det en annan känsla ikväll…inte lika bluddrigt som på förmiddagen men ändå konstigt. Jag har ingen riktig ork, fast jag vill hur mycket som helst. Blir även lite rädd för att vara ensam, men det finns lugnande piller att ta och telefoner att ha i fickan så jag ska inte behöva ligga och "typ dö" här i ensamheten. Har lagt in närmaste grannen på mobilen om i fall att – man vet aldrig. Men nu ska jag gå till sängs och hoppas få sova en lång slapp natt. Ska nog ta ett par piller för att vara riktigt avslappnad. Jag ska använda dem när jag behöver och i detta lägen anser jag att de behövs eller hur!?

Blir nog säkert bättre i morgon igen. Då ska jag sy lakan till babykorgen! Något kul vill jag också göra eller bara kanske…fast det få i så fall bli något smått och gått som inte kräver tunga lyft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback