Tisdagen med ris



Idag har vi ätit ris och nu ska jag sätta fjädrar i ris....fast inte samma sorts ris. Köpte gröna och lila när vi var i stan och sedan hade jag kvar från tidigare år...trodde att jag visste var! Men som vanligt har jag letat och letat utan att finna dem. De borde ligga i skåpet med allt "krimskrams" men icke....men så idag tänkte jag att bäst jag kollar en gång till och då låg de mitt framför ögonen på mig.... Hur är detta möjligt?! Jag måste ha lyft på dem för att få in några ljusstakar som jag ställt in där ... ja otroligt konstigt är det.
Har så fruktansvärt ettrig eldig smärta i vänster axel. Det sitter nog i muskeln tror jag, så jag har smort med Tigerbalsam och det kändes faktiskt bättre. Annars så går det åt mycket extra morfin just nu som ni säkert förstår...gör mer än jag borde.  Idag när Susanne åkt iväg med vovvarna så skulle jag bara fixa lite och lägga mig.... Jag är så dålig på det där med lite....jag ska bara kommer liksom ivägen hela tiden. Läste nog för mycket Alfons Åberg för döttrarna när de var små. Hur som så kom jag i sängen till slut och fick sova en stund...men kanske lite för lite.

Sedan har jag inte gjort så mycket mer idag... inget jag kan komma ihåg. Jo jag planterade en liten ros som jag fick av BF när hon var nere. Den såg så ledsen ut att den troligen kommer att må bättre nu när den fått mer jord och sedan får komma ut i kruka eller rabatt....de få som finns.

Ja sedan har jag då satt ris i en kruka och där i blev det fjädrar + att jag satte fjädrar ute i en buske...vi får väl se i dagsljus hur pråligt det ser ut. Jag gillar inte när det blir för duttinutt, men samtidigt blir det lite färg innan busken kommer att blomma. Det fanns massor av knoppar så snart är det vackert - utan fjädrar.

Så kom kvällen,  Rolf med den och posten! Där låg ett stort grönt "postenpåse" kuvert. Jag blir alltid så frukansvärt nyfiken och fick ta saxen till hjälp för att få upp det. Där låg en jätte härlig bok om och med Per Morberg. Tack snälla Marie "Grebe"(kallas du för här...bara så att du vet :-)) Jag har faktiskt titta på den och funderat på ett köp till Rolf (han fyller år nu i påsk. Som tur är har jag inte köpt en sådan utan något annat.

Har kollat lite och så även Rolf som även han uppskattade den och han kan väl få låna den och göra något gott ur den. Det fanns en hel del och sedan lär han ut en hel del också.  Så vill ni ge bort en bok med både recept och berättelser så är denna ett superbra tips! Sedan vet jag att Mariell nog aldrig skulle köpa den....varför? Jo hon är utbildad kock och gråter nästan av ilska när han kladdar och slänger med både redskap och hår...över maten. Bättre med lite skit i hörnen än ett rent helvete....det finns nog någon variant för matlagning också. Det ögat inte ser har man inget ont av...fast han visar det ju  i tv! Men jag har rätt roligt åt hans slabbande, det har blivit en ela av programmet. Sedan tycker jag han är en jättebra skådis, det är få som kan göra slibbiga och elaka människor som han. 
 

Nu går ögonen i kors på mig...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback