En torsdag och jättetrött.

Varför är jag såå trött?? Kan det vara såret?... Nej knappast, det kan man väl inte bli trött av fast kanske känslan av obehaget av att ha ett jävla äckligt sår som bara kladdar....det kanske man kan bli trött av. Skulle tro att det är så i kombination med efterdyningar av de senaste trevliga helgerna.

Är så glad och tacksam över att vi har Susanne vår egen "proffsighundpromenerare" varje dag, hur skulle annars de små vovvarna haft det. Ja de hade ju fått sitt mot kvällen med Rolf men på detta vis får de komma ut i dagsljus, vilket jag tror de uppskattar och ibland blir det på så vis 2 gånger. Jag hör aldrig när hon kommer och heller inte när hon går...bara sover och sover.

I går kväll var vi till Birgitta och Bertil där vi hämtade en massa hundgårdsgaller så nu ska det bli en hundgård till någons stora glädje MIN och förhoppningsvis även Sallys annars kommer det inte att fungera. Jag har ju ett allt för blödigt hjärta om de skäller så kommer de inte att behöva vara där. Men jag har bestämt mig för att försöka härda ut och se om de kan tänkas vara där några timmar om dagen. Det går än så länge att ha dörren öppen men det är bara frågan om någon dag till -tycker redan det är för kallt egentligen. Men jag tyckte ju inte ens det var varmt när det var +25 så då är det väl inte så konstigt om jag tycker dörren kan vara till nu.

Skulle nog ha gjort eld i spisen idag om det funnits ved inne men den bad jag om att få utburen häromkvällen för Sally höll på att bygga ett eget slott eller nått, hon släpade ut pinne efter pinne ut på golvet. Sedan skulle det smakas lite på alla och det blir flisor både i hennes mage och i mattorna + i fötterna så jag blev trött på det. Men det får nog bli en komposthage runt vedkorgen så vi kan få elda lite när det känns kyligt.


Tidigare idag stod en liten valp på en stol ute och skäller... hon kan inte hoppa upp på bordet från stolen som hon tänkt och som hon tidigare kunnat göra. Vi hade dragit dem en bit men det var inte tillräckligt långt, hon vågade hoppa! Men denna gång blev hon så frustrerad att hon i stället står där och skäller...nu börjar hon tugga på armstöden. Nu är frågan - Hur länge tar det innan hon vågar sig på ett riktigt långhopp....?


Jag som tänkt klippa ur öronen på hundarna i går hos Birgitta, men det glömde eller orkade jag inte ...nu får jag väl hoppas att min klippmaskin går att laga och att det går snabbt. Den har legat här sedan vi åkte på semester och äntligen häromdagen åkte den till lagning på fastlandet.  Hundarna jublar nog varje gång de slipper även om de borde bli ledsna i stället som inte får vara lika snygga som de brukar. Jag vill inte ha lurviga hundar, de ska se välskötta ut för att jag ska må riktigt bra.


Alla får ju ha hundarna som de vill men jag förstår inte hur man kan ha stora lurvfötter på dem med all skit som kommer med in och speciellt inte om man har dem i sängar och soffor...som vi(inte uppe i sängen men här nere i min dagsäng ligger Mocha och Kinna. Bonnie har slutat hoppa upp där det är högt, soffan är okej och även sängen uppe men inte här nere. Den här nere är förhöjd + extra madrass så det är för högt. Man undrar lite vad det är som hon känner bromsar henne. Men hon är min trogna soffvärmare på kvällarna.


Sitter och skriver framför tv just nu...IDOL...det är för sorgligt att det finns så många som inte har någon självkritik, medan det finns de som har för mycket...det är nog trotts allt det vanligaste. Det är ju så att man kan må dåligt men jag har slutat må dåligt på deras vägnar för det tjänar ju inte mycket till. En glädjande sak med årets upplaga är att de äntligen har en trevlig jury som tar detta på alvar och avvisar folk utan att håna dem först. Nu ska jag tänka lite på att uppdatera min stackars bortglömda hemsida....vore dags att göra något åt den. Kanske finns det  de som tycker att jag borde ha självkritik när det gäller att göra något åt den också..
. Har hon någon självkritik...? Tveksamt.


Kommentarer
Postat av: Anna-Greta

Följer din blogg och beundrar att du orkar skriva. Vill ge dig en stor styrkekram.

Postat av: Tina

Blir lite full-i-skratt när jag hör hur Sally går fram ler

Fast även om det låter roligt när du berättar om alla hyss, så vet jag att detta är inte alls kul och det är jobbigt att vara steget före hela tiden, vet av egna erfarenheter!!!!! Man blir så matt av alla dom ständiga hyssen med en aktiv och klok hund och hur skall det då inte vara för dig, fast när vi var där hos dig så var Sally väldigt lugn :)

Glömmer heller inte hur Mocha var och hur hon snodde tulipanerna från bordet m.m, men se nu är hon världens juvel och cool lugn och dessutom JaktChampion!!!!



Att du är så trött har du givit svar på själv! Du kan din kropp väl:)

Ett litet sår tar all din styrka för att reparera såret med dina egna försvarare i kroppen. När man då har ett större sår som savar och behöver mer frisk hud så tar det all din ork kan jag säga.

Du har förmodligen även förhöjt infektionsvärde också. Blir såret för geggigt, varliknande så tycker jag att dom skall titta på såret och kanske göra en sårodling, för du skall inte gå och dras med en bakterieinfektion från såret som sedan sprider sig utan då motar man olle i grinden och ger dig antibiotika tidigt skede istället tycker jag.

Ju längre du dras med något, dras även din ork men också ditt immunförsvar ner snabbare och du blir å extra mottaglig för andra infektioner m.m.

Så mota Olle i grinden och håll koll på ditt sår och rådfråga sjuksköterskan om detta behöver odlas, såret alltså.



Detta med självkritik skratt

Så snygg som du är så lär det inte vara fel kritik!!!

Tittade själv på Idol igår, lite av en kult tycker jag och nog är juryn rolig i år!!! Det finns vissa stolpskott, medan andra är så himla duktiga. Tänk vilket MOD killen hade igår som var så nervös att han inte kunde sjunga först och vad förväntade man sig, jo att killen inte kunde sjunga överhuvudtaget. Men han kunde sjunga bra, riktigt bra när allt släppte.



En vitaminkram från mig till dig Ulla-Britta!!!

/Tina

2008-09-12 @ 07:44:28
URL: http://www.lordcaalveerts.com
Postat av: Pernilla

Hoppas nu att såret läker som det ska och att det inte blir något sk...t i det.

Visst är det bra att Idol börjat. Är hängiven av att titta på TV.

/P

2008-09-12 @ 19:14:33
URL: http://pernillaochpuma.blogg.se/
Postat av: Siv Ödlund

Du tillhör väl snarare dem som har alltför stor självkritik.



Kram från Siv!

2008-09-12 @ 23:41:05
URL: http://www.lillhagnas.se
Postat av: Susanne

Och vi har den proffsigaste dagmatten :-)/Susanne

2008-09-13 @ 09:46:09
Postat av: Marianne Clémentz

Håller med Tina att du måste ha ordentlig koll på såret.Tjata på skötersken du så mycket du kan. Nu fick jag lite dåligt samvete för Nemo börjar få lite lurv på tassarna efter sommarens fina klipp av Pernilla. Ska försöka ta tag i det, i morgon kanske. Kan ska på återbesök hos vetrinären senare i höst för att kolla sig lite med allergin men det verkar som att han mår bra ändå med sin cortinson. Nu har han ätit i två år ändå. Är det någon som läser detta som har erfaranhet av cortison på sina hundar, hur biverkningar kan yttra sig osv. Vetrinären sa att njurarna kan ta stryk med innekissande följd bla. Men som sagt än är allt ok, tack och lov.

2008-09-13 @ 18:48:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback