Strömming



Strömming till middag, inte min önskerätt men Rolfs och faktiskt var det godare än jag trodde...så kanske kan vi ha det någon gång till framöver. Jag har berättat om mina ändrade smaker av mycket och detta hör tydligen också till. Jag förstår inte varför det blivit så!? Man kan få lite ändrade smakupplevelser när man får cellgifter men det borde väl inte gälla fortfarande...men det kanske aldrig går över. I mitt fall har det väl inte varit till det negativa, för jag har börjat tycka om många nyttiga saker som rotfrukter, bönder... BÖNOR menar jag så klart och en del mindre nyttigt med men det var jag bra på förut. -Jag har inget emot BÖNDER heller!!!

Nu är det jul igen

 Susanne och jag har varit i stan idag. Hon skulle på röntgen och jag passade på att få åka med och få min hormonspruta. Så nu är det gjort för 3 månader framöver och det är skönt. Hoppas nu bara att det gör någon nytta också. Staden glittrar av alla fina stjärnor och man ska väl få julkänsla, men det är konstigt jag känner ingenting....det var ju nyss höst och jag plockade äpplen.

Jag funderar mycket på varför det inte görs bättre uppföljningar av dem som har haft cancer. När man haft bröstcancer så får man mammografi varje år tills det gått 5 år och efter det så friskförklaras man. Vad jag vet har de inte ändrat på detta och det görs aldrig någon röntgen av buk och skelett. Om detta gjordes vart 3-5 år på alla som haft cancer så skulle de upptäcka metastaser i god tid och på så sätt spara både lidande, pengar och man skulle få ett längre liv. Men det är väl kortsiktigt för dyrt, att man sparar på lång sikt är inte sjukvården intresserad av -HEMSKT och jag blir arg när jag tänker på det.
Idag hörde jag att alla undersköterskor på Visby lasarett ska ha fått erbjudande om att sluta med avgångsvederlag....man kan bra hoppas att det är fel. Det låter helt sjukt för vem ska då ta hand om patienterna?? Det är ju det som undersköterskorna gör idag.

http://web.comhem.se/rindistexas/    Gillar ni hundar så gå in här och njut av Kittys film om hennes Texas. De är såå duktiga och härliga att se! Jag är såå stolt över dem.

Kommentarer
Postat av: Tina

Strömming är inte heller något för mig.



Detta med undersköterskorna på Visby Lasarett verkar fullständigt idiotiskt, hur kan man tänka så????

Hoppas Uskorna får stanna och ta hand om Er.

Jag tycker också att det skall vara bättre kontroll efter cancer, man skall aldrig ta något förgivet efter man har haft en sjukdom, den kan slå till igen.



Kram Tina

Postat av: Marie

Det där med röntgen, fler efterkontroller vore bra. Pengarna styr nog tyvärr! och statistik (friska ett antal år=fri från cancern)vad är det som säger att just jag ingår i den statistiken. Cancer är ju en sjukdom som gärna återkommer...så konstigt är det att dom inte har längre och fler efterkontroller.

Håller med dig..man blir arg när man tänker på det. Var nyligen inne och skulle kika på Texasfilmen men den laddade så sakta så jag fick nöja mig med bilderna. Han ser mysig ut =) Här har vi så fint väder i dag.Har tagit en runda i skogen vilket var toppenskönt och nu ska jag bada hundar vilket är mer blött och mindre nöjsamt, i alla fall för ryggen ;)

Ha en trevlig helg! /kram Marie



ps mmmm...va gott med strömming ds

2008-11-21 @ 11:42:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback