Snö!


Vårat hus klätt i snö

Våran icke skottade infart...orkade inte idag, snön var för tung...

Hur kommer jag åt fågelmaten...och fåglarna???

Ska du ta kort på Sally så vill jag också vara med sa Mocha och satt fint.

Jag vill också vara med...sa Kinna!

Å jag med sa Bonnie...fast jag är lite snöig.

Sedan var det alla busar som kutade runt i snön och bara hade såå härligt. Finns det något härligare än att se hundar och barn i snö... de får liksom aldrig nog. Kinna, Mocha och Sally hade underbart roligt.

Sedan kom Isak och lekte en stund till med Sally som fick springa alldeles för mycket idag men i morgon blir det lugnt så det får väl gå för denna gång.

Eftersom jag inte fick lägga in bilderna jag tog av Birgitta idag-hon hotade med att ringa till min mamma och tala om för henne att hon finns på bild...på min blogg-något hon inte skulle uppskatta eftersom hon hatar att vara med på bild. Bara därför lägger jag inte in bilderna på Birgitta utan bara en studie i olika sätt att sitta när man fotar!


Sedan var det då foto-objektet - Isak en riktigt stilig herre med en inopererad gnisselpipa i halsen...värre än vanligt idag pga. att Bonnie höglöper. Men han såg inte riktigt ut att ha fattat varför han pep...


Marie-synd att ni inte behöll snöslungan...då kunde vi fått låna den här där vi har så mycket snö...fast i morgon försvinner den enligt "vädergudarna".
Bengan-sorry att jag är så seg i huvudet...kulor=pengar så klart...hur dum får man bli?! Jag kan ju skylla på morfinet .


En lite smärtskola: När man har ständig värk går kroppen i ständig stress och man kan säga att vi blir utbrända på samma sätt som de som "går i väggen".
Ett sätt att försöka hålla kroppen i lite bättre kondition när det gäller att klara smärtan är att äta någon typ av "lyckopiller" som innehåller "lyckoämnet"  Seratonin som förstörs av mycket smärta. Detta ämne är jätteviktigt att ha för att vi ska må bra både psykiskt och fysiskt. Därför får vi med ständig smärta äta dessa "lyckopiller" även utan att vi tycker oss må psykiskt dåligt.

Sedan ska man aldrig tänka att man ska rätta kroppen efter smärtan utan man ska rätta behandligen efter hur ont man har . Leva det liv man vill leva med hjälp av de tabletter som finns att tillgå. Varför låta sig begränsas om man t.ex kan få hjälp av en låg dos morfin ... Jag var rädd för morfin -det lät som sista utvägen och då hade man gett upp.

Idag grämer det mig att jag inte fått detta fantastiska smärtmedel mycket tidigare. Tänk om jag fått det för flera år sedan, då hade jag fått leva ett mycket rörligare liv. Nu lät jag smärtan styra i stället och begränsade mig för att hålla nere värken.
Gör inte samma fel som jag gjorde - Använd det som finns för att få ett så smärtfritt liv som möjligt. Man får köra bil på låga doser morfin och inte märks det att man äter det på annat vis heller.

Släpp in livet i din kropp
i stället för att låsa dig inne med smärtan. LEV MEDAN DU KAN!!!!!

 Ops..... hur kom den dit...??????


Kommentarer
Postat av: Tina

Så fint huset är i snön och med en sol som lyser ler

Fina hundar också ler stort speciellt Mocha som är min idol! Även om Bonnie är en super hund, så är Mocha så söt och go, fast jag kommer så väl ihåg mär hon tog dina tulipaner på köksbordet skratt



Gå försiktigt så du inte bryter några ben!!!!

Det är så lätt att halka och vips så är stunden kommen med ett brutet ben i kroppen, oftast fotled, handled och som värst lårbensfraktur.



Dom pratade om detta i radion- Upplands Radion att det var så otroligt många som kommit till Akuten-Ortopeden med brutna ben av olika slag.



Så skall du ut, så ta med dig något stabilt att hålla dig i så du inte druttar omkull.

Själv är jag livrädd för att ramla och bryta något, jag går myr steg där jag ser och tror mig att det är halt. Man vill ju inte komma in till sitt jobb som patient, aldrig i livet ler



Kram till dig och hundarna! och Rolf förstås ler

Postat av: Kitty

Så härligt att se vovvarna busa! De är så fint med snö och sol :) Hoppas det inte regnar bort...blor så blött då! Det kan få smälta bort i sin egna takt i stället tycler jag ;) Kramar!

2008-11-26 @ 15:42:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback